تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3608922
شناسه : 3608922
تاریخ :
علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ و نحوه رفع ایراد اقتصاد ایران: جرقه زدن ماکروفر سامسونگ به دلیل مشکلات فنی دستگاه نمی باشد. بلکه شما نکاتی را در رابطه با جرقه های تولید شده در ماکروفر رعایت نمی کنید. از جمله این نکات این است که ظروف فلزی را درون دستگاه قرار ندهید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکتها- جرقه زدن ماکروفر سامسونگ به دلیل مشکلات فنی دستگاه نمی باشد. بلکه شما نکاتی را در رابطه با جرقه های تولید شده در ماکروفر رعایت نمی کنید. از جمله این نکات این است که ظروف فلزی را درون دستگاه قرار ندهید.

علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

چه دلایلی سبب جرقه زدن مایکروفر سامسونگ می شود؟

جرقه زدن ماکروفر سامسونگ بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید زیرا ممکن است سبب سوختن قطعاتی از دستگاه شود و نیاز به تعویض آن باشد. پس در اسرع وقت تمامی علت های آن را مورد بررسی قرار دهید. در اغلب موارد جرقه زدن ماکروفر سامسونگ به خاطر بی توجهی و بی دقتی هایی است که در استفاده از آن انجام داده اید. پس لازم است که دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه نموده و تمامی موارد مهم را رعایت کنید تا از ایجاد مشکلی همچون جرقه زدن با انتشار صدای زیاد جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که در صورت سهل انگاری در رعایت آن نکات ممکن است در مواردی سبب آتش سوزی شود. پس با دقت و آگاهی کامل از دستگاه سامسونگ استفاده نمایید.

از جمله علت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرار دادن ظروف فلزی و براق در ماکروفر سامسونگ

استفاده از ظروف فلزی و براق مانند قابلمه و فویل های غذا و یا حتی قاشق، چنگال و ظروف دور طلایی یکی از دلایل اصلی جرقه زدن ماکروفر سامسونگ می باشد. این ظروف باعث می شود که امواج نظم خود را از دست بدهند و سبب جرقه زدن در دستگاه شود. بنابراین رعایت این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد.

از بین رفتن لعاب رنگی بدنه ی داخلی مایکروفر سامسونگ

در حقیقت فلزهای عریان شده در داخل بدنه ی ماکروفر سامسونگ می تواند سبب جرقه زدن ماکروفر شود. زیرا همانند ظروف فلزی و براق نظم و ترتیب امواج تولید شده را به هم می زنند و سبب برخورد آن ها به یک دیگر می شوند. پس باید فلزهای عریان شده ی دستگاه را با لعاب مناسب و مخصوص بپوشانید تا مشکل نیز رفع گردد. توصیه میشود بدلیل حساسیت بالای مایکروفرها، در صورت عدم تخصص لازم، حتما از تعمیرکاران مجاز و معتبر نمایندگی ماکروفر سامسونگ کمک بخواهید.

کثیف بودن داخل ماکروفر سامسونگ

کاملا مشخص است که بعد از خارج کردن غذا از ماکروفر سامسونگ ممکن است چربی هایی بر روی سطوح داخلی دستگاه نشسته باشد که لازم است آن ها را تمیز کنید. چربی های انباشته شده درون مایکروفر سامسونگ می تواند دلیلی بر جرقه زدن و انتشار صدای زیاد از دستگاه باشد. بنابراین تمیز بودن دستگاه هم نیز جزوه موارد پر اهمیت و ضروری می باشد.

برای تمیز کردن ماکروفر سامسونگ بهتر است که از آب و صابون و یا شوینده ای مناسب استفاده کنید. البته هر نوع مایع شوینده ای که خصلت اسیدی و یا بازی بسیاری دارد را استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث شود قسمتی از رنگ دستگاه نیز از بین برود.

تعمیر و رفع مشکل جرقه زدن مایکروفر سامسونگ

معیوب شدن مگنترون ماکروفر سامسونگ

ممکن است از خود بپرسید که مگنترون چیست و در کدام قسمت از دستگاه قرار دارد؟

برای پاسخ به این پرسش همراه ما باشید.

مگنترون قطعه ای از مایکروفر سامسونگ می باشد که امواج لازم را برای گرم شدن غذا تولید می کند و به تمام قسمت های غذا منتشر می کند. مگنترون در پشت صفحه ی میکا قرار دارد. در ادامه به آشنایی با صفحه ی میکا می پردازیم. اگر مگنترون ماکروفر سامسونگ به هر دلیلی معیوب شده باشد و یا سوخته باشد سبب جرقه زدن دستگاه می شود. پس در صورتی که تمامی مواردی که در بالا بیان شد را رعایت کردید بهتر است به بررسی این قطعه از ماکروفر سامسونگ بپردازید. از آن جایی که مگنترون یکی از قطعات اصلی و حساس ماکروفر می باشد به شما پیشنهاد می کنیم که بررسی این قطعه را به تعمیرکار متخصص از نمایندگی های خدمات پس از فروش سامسونگ مانند نمایندگی تعمیرات سامسونگ پشتیبان بسپارید.

صفحه ی میکا مایکروفر سامسونگ

صفحه ی میکا فیلتر داخلی ماکروفر سامسونگ می باشد و در دیواره های دستگاه نصب می شود. در صورتی که این صفحه کثیف شده باشد و یا جرم و چربی زیادی را به خود جذب کرده باشد باید آن را تعویض کنید. تعویض صفحه ی میکا کار ساده ای است و شما خود می توانید آن را انجام دهید فقط لازم است که صفحه ی جدیدی به اندازه ی صفحه ی معیوب تهیه کنید و سپس جایگزین کنید.

خرابی دیود ماکروفر سامسونگ

در حقیقت کار مگنترون وابسته به دیودهای ماکروفر سامسونگ می باشد. به این صورت که این دیودها با همکاری خازن و ترانس ها ولتاژ مورد نیاز و کافی را برای تولید امواج مگنترون تامین می کند. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد و یا نتواند ولتاژ لازم را تامین کنند سبب جرقه زدن مایکروفر سامسونگ می شود. پس لازم است که دیودها را نیز مورد بررسی قرار دهید و در صورت معیوب بودن آن تعمیر و یا تعویض کنید.