تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3607431
شناسه : 3607431
تاریخ :
دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا اقتصاد ایران: با توجه متفاوت بودن انواع ویزای کانادا، دلایل ریجکت شدن این درخواست ها هم مختلف بوده و بستگی به نوع ویزا دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکت ها- اما یک سری دلایل عمومی نیز وجود دارند که که متداول ترین آنها شامل موارد ذیل است:

تحویل مدارک ناقص و یا اشتباه:

ارائه ندادن مدارک صحیح و کامل یکی از دلایل اصلی ریجکت شدن همه انواع ویزاهای سفر به کشور کانادا است.

نداشتن تمکن مالی مورد نیاز: شما باید برای اخذ ویزای کانادا به مسئولان آن با مصاحبه و ارائه اسناد و اعتبارات لازم اطمینان دهید که از تمکن مالی مناسب برای سفر به این کشور و اقامت در آن برخوردار هستید و در غیر اینصورت درخواست ویزای شما به سادگی رد می شود.

نداشتن سوابق کیفری و جزایی:

از الزامات مورد نیاز برای سفر و اخذ ویزا در هر کشور نداشتن سوء پیشینه است. چرا که در صورت داشتن سوء پیشینه، این علامت به مقامات صدور ویزا داده می شود که حضور شما در آن کشور می تواند خطرناک باشد که معمولا در این موارد، درخواست شما به عدم صدور ویزا ختم می شود.

تایید نشدن استانداردهای مورد نیاز سلامتی:

برای سفر به این کشور باید از لحاظ جسمی و ذهنی سالم باشید و گواهی های مورد نیاز را به مسئولان صدور ویزا ارائه دهید.

قبول نشدن در مصاحبه سفارت:

افسر مخصوص این کار در سفارت از شما سوالاتی که معمولا ساده هستند در مورد انگیزه شما از سفر به کانادا و مدت اقامت تان خواهد پرسید که باید به دقت و به درستی به این سوالات پاسخ دهید.

اما در کنار این دلایل عمومی، ریجکت شدن ویزاهای مختلف دلايل متفاوت دیگری هم دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

عوامل تاثیر گذار در ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

از اصلی ترین دلایلی که در سالهای اخیر موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا شده است می توان به درخواست های زیاد از سمت کشورهای مختلف و از جمله ایران برای تحصیل در این کشور اشاره کرد. به همین دلیل و طبق آمار موسسه مهاجرت و شهروندی کانادا هر ساله حدود ۳۰ درصد از درخواست‌های ویزای تحصیلی رد می شود.

عوامل موثر در ریجکت ویزای کار کانادا

ریجکت شدن این درخواست بیشتر اوقات به شرایط متقاضی مربوط می شود و شامل موارد زیر است:

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

بیشتر ویزاهایی که برای سفر توریستی به کشور کانادا درخواست می شود هم عموما به دلایل زیر ریجکت می شوند:

دلایل ریجکت ویزای استارت آپ کانادا

  1. معرفی نکردن کسب و کار مناسب جهت اخذ ویزای استارت آپ
  2. ارائه ندادن توصیه نامه معتبر از سازمان تعیین شده
  3. مسلط نبودن به زبان فرانسوی یا انگلیسی

دلایل ریجکت ویزای همراه کانادا

از آنجایی که همسر و حتی فرزندان فرد متقاضی ویزا، اجازه کار تمام وقت و تحصیل در این کشور را دارند در نتیجه افسر بررسی کننده معمولا رای به ریجکت شدن ویزای همراهان می دهد.

پس از ریجکت شدن ویزای کانادا چکار باید کرد؟

پس از اعلام ریجکتی ویزای کانادا شما باید از دو راه برای رفع آن اقدام کنید که در ادامه به آنها اشاره شده است:

ارائه درخواست جهت تجدید نظر و بررسی مجدد ویزا: اگر شما مطمئن هستید که درخواست تان هیچ مشکلی ندارد و تمام موارد مورد نیاز جهت کسب الزامات سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را رعایت کرده اید می توانید اعلام کنید که ویزای شما به اشتباه رد شده است و درخواست بررسی مجدد بدهید.

ارائه درخواست جدید: اما اگر خودتان هم می دانید که دلایل ریجکت شدن درست و معتبر است تنها کاری که باید انجام دهید ارائه درخواست جدید با رفع مشکلات قبلی از جمله کامل کردن مدارک، رفع سوء پیشینه و ارائه گواهی های مورد نیاز است، چرا که در این مرحله افسر بررسی کننده مدارک با دقت بیشتری به بررسی آنها خواهد پرداخت.

 

در آخر ذکر این نکته لازم است که با توجه به سخت گیری های فراوان در طول پروسه اخذ ویزای کانادا از سوی این کشور در سال های اخیر، مراجعه به شرکت های معتبر جهت کسب مشاوره و یا انجام این خدمات ضروری به نظر می رسد.

موسسه گلوبال امیگریشن بورد با سالها تجربه و بهره گیری از بهترین حقوق‌دانان، آماده ارائه مشاوره های لازم و انجام اقدامات مناسب جهت رفع ریجکت شدن ویزای کانادا و یا پیشگیری از آن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به سایت موسسه گلوبال امیگریشن بورد مراجعه کنید.