تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3603468
شناسه : 3603468
تاریخ :
وزیر ارشاد به تماشای اجرای سوگ شفق نشست اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به تماشای اجرای ارکسترال «سوگ شفق» نشست.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،«سوگ شفق» عنوان اجرایی است که به مناسبت ایام محرم و صفر، در چند شب گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت. شب گذشته دوشنبه 20 شهریور 1402 آخرین اجرای «سوگ شفق» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«سوگ شفق» که به مناسبت اربعین حسینی (ع) بوده، روایت حماسه کربلا در پنج پرده است که در پرده اول: تقابل خیر و شر، پرده دوم: صبح عاشورا، پرده سوم: بازگشت جناب حُر، پرده چهارم: شهادت حضرت عباس(ع) و پرده پنجم: شهادت امام حسین (ع) را روایت می‌کند. اجرای آیینی «سوگ شفق» با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان به رهبری عرفان وکیلی و خوانندگان کُر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری(امام حسین (ع))، هادی فیض‌آبادی حضرت عباس(ع))، امیرحسین سمیعی (عمربن سعد)، سید محسن حسینی (جناب حُر)، محمدرضا صفی (شمر) و ستار روزبه (ابلیس) به آهنگسازی میلاد آقایی است.

اجرای مناسبتی-مذهبی «سوگ شفق» به تهیه کنندگی انجمن موسیقی ایران و با مشارکت برج میلاد به مناسبت اربعین حسینی(ع) به مدت 3 شب از ساعت 19:30 در برج میلاد تهران در حال برگزاری است و عموم علاقه‌مندان می‌توانند جهت رزرو بلیط به صورت رایگان به سامانه miladticket.com مراجعه کنند.