تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3601275
شناسه : 3601275
تاریخ :
رئیس جمهور: کشورهای توسعه‌یافته به محیط زیست ضربه می‌زنند اقتصاد ایران: رییس جمهور گفت: دغدغه محیط زیست دغدغه‌ای عمومی است و مربوط به کشور خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که صبح امروز شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دغدغه محیط زیست دغدغه‌ای عمومی است و مربوط به کشور خاصی نیست.

وی افزود: خطر به مخاطره افتادن محیط زیست برای امنیت غذایی و جامعه انسان‌ها وجود دارد، جدی است و همه کشورها را وا می‌دارد که به هم‌اندیشی و همکاری برای حفظ محیط زیست روی بیاورند.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچه که در خصوص پدیده گرد و غبار و حفظ محیط زیست لازم است، این است که همه ما بدانیم خداوند متعال قانونی را در طبیعت قرار داده است و اگر از آب و خاک و هوا بهره‌برداری می‌کنیم باید به قوانین حاکم بر طبیعت احترام بگذاریم. اگر قانون طبیعت، دریاها، جنگل‌ها و محیط زیست شکسته شد خطر آن برای همه برای طبیعت است.

رئیسی اظهار داشت: شناخت قوانین حاکم بر طبیعت بسیار مهم است و احترام به قانون حاکم بر طبیعت بر حافظان محیط زیست و همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای کشف این قوانین و احترام به آن و نشکستن آنها لازم است و لذا همه باید در حفظ آن خود را موظف بدانند.

وی با اشاره به پدیده گرد و غبار افزود: یکی از دلایل وقوع پدیده گرد و غبار مسئله خشکسالی است.