تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3599120
شناسه : 3599120
تاریخ :
آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی رمزارزی اقتصاد ایران: اگر به تکنولوژی بلاک‌چین، صنعت کریپتوکارنسی و نوسان‌گیری از تغییرات قیمت لحظه ای ارز دیجیتال علاقه‌مند باشید، نحوه خرید ارز دیجیتال یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در همان ابتدای کار ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های رمزارزی به راحتی امکان‌پذیر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اگر به تکنولوژی بلاک‌چین، صنعت کریپتوکارنسی و نوسان‌گیری از تغییرات قیمت لحظه ای ارز دیجیتال علاقه‌مند باشید، نحوه خرید ارز دیجیتال یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در همان ابتدای کار ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های رمزارزی به راحتی امکان‌پذیر است.

کافیست ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ثبت نام کرده و پس از شارژ حساب کاربری، رمزارز مورد نظرتان را خریداری کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین صرافی کریپتویی را به شما معرفی کرده و مراحل خرید ارز دیجیتال را به طور کامل برایتان توضیح دهیم.

چگونه بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

یکی از متداول‌ترین روش‌های خرید ارز دیجیتال، عضویت در یک صرافی رمزارزی است. با توجه به استقبال گسترده سرمایه‌گذاران از بازار رمزارزها، صرافی‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که خدمات گوناگونی به معامله‌گران ارائه می‌کنند. انتخاب صرافی مناسب معمولا یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که اکثر معامله‌گران در زمان ورود به بازار کریپتو با آن مواجه می‌شوند.

صرافی‌های ارز دیجیتال عموما به دو دسته صرافی‌های ایرانی و خارجی تقسیم می‌شوند. صرافی‌های خارجی همچون بایننس و کوین‌بیس علی رغم اینکه حجم معاملات بسیار بالایی دارند، به دلیل تحریم‌های وضع شده علیه ایران احراز هویت کاربران ایرانی را تایید نمی‌کنند. بنابراین دارایی رمزارزی شما در صرافی‌های خارجی از امنیت کافی برخوردار نیست و امکان بلوکه شدن آن از سمت صرافی وجود دارد.

از سوی دیگر صرافی‌های خارجی از ارز تومان پشتیبانی نمی‌کنند و بازار معاملات اکثر آن‌ها بر پایه استیبل‌کوین تتر و دلار آمریکاست. بنابراین ابتدا لازم است از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی اقدام به خرید تتر کنید و سپس با انتقال تتر به صرافی مقصد، معاملات خرید ارزهای دیجیتال را ثبت کنید. همچنین لازم است توجه داشته باشید که اغلب صرافی‌های خارجی پشتیبانی به زبان فارسی ندارند و همین موضوع ممکن است برای برخی کاربران چالش‌هایی به همراه داشته باشد.

بنابراین پیشنهاد به شما این است که از صرافی‌های ایرانی برای معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنید. از میان صرافی‌های ایرانی نیز بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که ضمن ارائه بالاترین سطوح امنیتی، از رمزارزهای گوناگون و همچنین ابزارهای معاملاتی مختلف پشتیبانی کند.

صرافی دانش بنیان او ام پی فینکس یکی از برترین پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال در ایران است که در حال حاضر از بیش از 105 رمزارز در بازارهای P2P پشتیبانی می‌کند. او ام پی فینکس دارایی کاربران را درون کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری کرده و هیچ خطری مبنی بر هک یا به سرقت رفتن دارایی، سرمایه افراد را مورد تهدید قرار نمی‌دهد. در ادامه نحوه خرید ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس را توضیح خواهیم داد.

نحوه خرید ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

برای خرید ارز دیجیتال در او ام پی فینکس ابتدا می‌بایست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. ثبت نام در او ام پی فینکس به راحتی و از طریق یک ایمیل امکان‌پذیر است. احراز هویت در او ام پی فینکس نیز طی سه مرحله و در کمتر از 5 دقیقه تکمیل می‌گردد.

پس از تکمیل ثبت نام می‌بایست حساب کاربری خود را از طریق «واریز تومانی» یا «واریز رمزارز» شارژ کنید. در واریز تومانی به راحتی به درگاه پرداخت آنلاین بانکی متصل خواهید شد و می‌توانید به صورت آنی حساب کاربری خود را شارژ کنید و به خرید ارز دیجیتال بپردازید.

خرید ارزهای دیجیتال در او ام پی فینکس به دو روش «معامله سریع» و «معامله در بازار» امکان‌پذیر است. در روش «معامله سریع» می‌بایست در قسمت «پرداخت می‌کنم» گزینه تومان و در قسمت «دریافت می‌کنم» نیز ارز دیجیتال مورد نظرتان را انتخاب کنید. در مرحله بعد می‌بایست مقدار تومانی خرید رمزارز را مشخص کنید و در نهایت روی دکمه «تبدیل» بزنید.

به این ترتیب ارز دیجیتالی که انتخاب کرده‌اید به صورت آنی و به قیمت لحظه‌ای بازار او ام پی فینکس برای شما خریداری می‌گردد.

به روش «معامله در بازار» می‌توانید معاملات خرید یا فروش ارزهای دیجیتال را به صورتی حرفه‌ای‌تر انجام دهید. ابتدا می‌بایست بازار مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ برای مثال اگر بازار انتخابی شما «بیت‌کوین - تومان» باشد، به این معناست که شما می‌توانید در این بازار، ارز دیجیتال بیت‌کوین را بر پایه تومان خریداری کرده و یا به فروش برسانید.

در این صفحه نمودار لحظه‌ای قیمت رمزارزی که انتخاب کرده‌اید به شما نمایش داده شده و امکان استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز به راحتی وجود دارد. با ورود به بازار معاملات او ام پی فینکس می‌توانید معاملات خرید یا فروش رمزارز مورد نظرتان را به چهار روش «سفارش محدود (Limit)»، »سفارش بازار (Market)» ، «سفارش حد ضرر (Stop Limit)» و «سفارش حد ضرر به قیمت بازار (Stop Market)» ثبت کنید.

در این روش کافیست مبلغ کل سفارش را مشخص کنید و سپس روی «سفارش خرید» بزنید. به این ترتیب معامله خرید مورد نظر شما به قیمت سر خط بازار او ام پی فینکس به صورت آنی انجام می‌شود.

در این روش سفارش‌گذاری علاوه‌بر مبلغ سفارش، قیمت آن را نیز خودتان مشخص می‌کنید و سفارش خرید شما تنها در صورتی تکمیل می‌گردد که یک سفارش فروش متناظر با سفارش خرید شما در تابلو سفارشات صرافی موجود باشد. یعنی به این روش می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را در همان قیمتی که می‌خواهید، خریداری کنید.

سفارش حد ضرر یا استاپ لیمیت نوعی سفارش محدود است که برای آن قیمت فعالسازی یا همان تریگر پرایس مشخص شده است. زمانی که قیمت بازار به قیمت فعالسازی سفارش برسد، سفارش محدود مورد نظر شما بر روی تابلو سفارشات صرافی قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید سفارش خرید ارز دیجیتال مورد نظرتان را به روشی حرفه‌ای مدیریت کنید.

سفارش حد ضرر با قیمت بازار یا استاپ مارکت نوعی سفارش بازار است که برای آن قیمت فعالسازی مشخص شده‌ است. هر زمان که قیمت بازار به قیمت فعالسازی سفارش استاپ مارکت برسد، سفارش خرید مورد نظر شما به قیمت سر خط بازار در همان لحظه‌ تکمیل می‌گردد.

چرا صرافی او ام پی فینکس را برای خرید ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

صرافی او ام پی فینکس ضمن اینکه بالاترین استانداردهای امنیتی را برای محافظت از دارایی افراد در حساب کاربری‌شان در نظر گرفته، ابزارهای معاملاتی جذاب و کاربردی دیگری همچون انواع ربات‌های معامله‌گر، انواع روش‌های سفارش‌گذاری، کارت هدیه ارز دیجیتال و مستر کارت مسافرتی نیز به کاربران خود ارائه می‌کند.