تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3597260
شناسه : 3597260
تاریخ :
جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه اقتصاد ایران: ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه است. این شهر با تاریخ 8000 ساله خود و قرارگیری در منطقه مدیترانه، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی دارد که نظر گردشگران با هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکتها- اگر شما هم بلیط تهران ازمیر را تهیه کرده‌اید و قصد دارید به این شهر سفر کنید، با این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا با دیدنی‌های این شهر ساحلی خوش آب ‌و هوا آشنا شوید.

میدان کناک و هدیه‌ای از امپراتور

اولین دیدنی که باید برای دیدنش برنامه‌ریزی کنید، میدان کناک است. در این میدان برج ساعت قدیمی‌ای وجود دارد که امپراتور آلمان ویلهم دوم، آن را به پادشاه عثمانی عبدالحمید دوم هدیه داده بود تا نمادی برای شهر باشد. پس‌از گذشتن از این نماد وارد بازار محلی شهر می‌شوید. این میدان همچنین مرکز شهر است. هیاهو و رفت ‌و آمد مردم و اتوبوس‌ها، ترامواها و فری‌ها به این محل جان می‌بخشد.


بازار کرماتلی و بازاری از قرن‌های گذشته

حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، حالا که بلیط ازمیر را خریده‌اید، قدم‌زدن در بازار کرماتلی و دیدن حال و هوای آن خالی از لطف نیست. در این بازار می‌توانید انواع ادویه و سبزی‌ها و میوه‌های خشک، وسایل تزئیینی، لباس و حتی لباس عروس پیدا کنید! البته به شرط این‌که مایل باشید که لباس عروستان را این این بازار بخرید. اگر بخواهید سوغاتی تهیه کنید نیز، انواع صنایع دستی مسی، انواع جواهر و انواع محصولات چرمی را می‌توانید از این بازار تهیه کنید. وقتی از قدم‌زدن و خریدکردن خسته شدید، نزدیک مسجد حصار، یک قهوه سنتی ترکی میل کرده یا در بورک‌فروشی‌های اطراف بازار تجدید قوا کنید.


سفر یک روزه به چشمه و آلاچاتی

یکی از پاهای ثابت تورهای ازمیر معمولا، سفر یک روزه به شهرهای ساحلی اطراف، چشمه و آلاچاتی است. چشمه یکی از مقاصد سفر محبوب خود ترک‌ها هم هست. مخصوصا اهالی استانبول در تابستان زیاد به چشمه سفر می‌کنند، در نتیجه در فصل تابستان این شهر حسابی شلوغ است. اما آلاچاتی که فقط چند دقیقه با چشمه فاصله دارد، معمولا خلوت‌تر است. اگر مایل هستید چند ساعتی را در ساحل وقت بگذرانید، حتما به یکی از این دو شهر سفر کنید.


پارکی پر از برنامه‌های فرهنگی

پارک فرهنگ، علاوه‌بر این‌که یک پارک زیبا برای قدم‌زدن، دویدن و لذت‌بردن از طبیعت است، همیشه پذیرای برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز است. در فصل بهار در این پارک نمایشگاه ده روزه کتاب ازمیر برگزار شده و در تابستان محلی می‌شود برای برگزاری جشنواره بین‌المللی که هنرمندان داخلی و خارجی کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلفی در آن اجرا می‌کنند.


موزه روباز آگورا، بازمانده‌ای از یونان باستان

آگورا در یونان باستان به مکانی گفته می‌شد که مجامع و بازارها در آن‌جا برگزار می‌شدند. این آگورا جزء معدود آگوراهایی است که میان یک شهر امروزی قرار دارد و خارج از شهر واقع نشده است. با بازدید از این موزه باستانی، می‌توانید لحظاتی به یونان باستان سفر و دیدن ساختار سه لایه، کلیساها، ستون‌های مرمری طاق‌ها و گرافیتی‌های باستانی، خودتان را در آن زمان تصور کنید.



قلعه کادیف کاله، خاطره‌ای از اسکندر کبیر

قلعه کادیفکاله، که روی تپه پاگوس قرار دارد، بازمانده‌ای از زمانی است که اسکندر کبیر شهر ازمیر را احیا کرد. اسم کادیف کاله، به معنای قلعه مخملی است. از بالای این قلعه می‌توانید مناظر بی نظیری از شهر و ساحل ببنید. البته از خود قلعه چیز زیادی باقی نمانده، اما می‌توان دیوارها، برج‌ها و آب‌انبارهای زیرزمینی بیزانسی را در این محل دید. اگر بعد از دیدن آگورا بخواهید از این قلعه دیدن کنید، باید با اتوبوس‌های تور، اتوبوس شهری، یا تاکسی حرکت کنید زیرا شیب این مسیر خیلی زیاد است. در مسیر می‌توانید تعدادی از قنات‌های باقی‌مانده از دوران قدیم را هم ببینید.


محله آلسنجاک، مرکز پر جنب ‌و جوش شهر

این محل برای هر سلیقه‌ای چیزی دارد، در کنار اسکله انواع رستوران‌ها و کافه‌ها جایی برای امتحان‌کردن غذاها و نوشیدنی‌های ترکی هستند. موسیقی زنده کافه‌ها احتمالا جوانان را به خود جذب می‌کند. نان و شیرینی فروشی "آلسانجاک دوستلر" برای اهل شیرینی و نان خوراکی‌های هیجان انگیزی دارد. بوتیک‌های کوچک و بزرگ این محل هم برای خرید سوغاتی یا صرفا گشت و گذار عالی هستند. به هر حال با هر سلیقه‌ای، احتمالا چندین ساعت در این محله زیبا سرگرم خواهید شد. اگر بلیط ازمیر را تهیه کرده‌اید، دیدن این محله را فراموش نکنید.


موزه‌ها و گذری در تاریخ

شاید تعداد موزه‌های ازمیر به پای استانبول نرسد، اما همان چند موزه‌ای که دارد هم ارزش دیدن دارند. تعداد از این موزه‌ها موارد زیر هستند:

  • موزه باستان شناسی و مردم شناسی

  • مرکز هنری آرکاس، در عمارتی سنگی باقی مانده از دهه 1800

  • موزه هنر و مجسمه

  • موزه تاریخ و هنر

  • موزه زنان ازمیر

  • موزه آتاتورک

  • موزه روباز لوکوموتیو

  • موزه روباز باستان شناسی بوستانلی


دیدار شهر از فراز تله‌کابین بالچوا

محله بالچوا یکی از محله‌های شلوغ این شهر است. مراکز خرید مختلف زیادی در این محل وجود دارند. اما اصلی‌ترین خصوصیت این محله، تله‌کابین کوه دده است. این تله‌کابین یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های بالابر هوایی ترکیه بوده و پس‌از 40 سال خارج از سرویس‌بودن، دوباره در سال 2015 بازسازی شد و شروع به کار کرد.


آسانسور تاریخی

این آسانسور که توسط یک تاجر محلی در اوایل دهه 1900 برای سهولت حمل و نقل کالا و رفت و آمد مردم به تپه‌های شیب‌دار ازمیر ساخته شد، اکنون به یک نقطه عطف مهم و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی در شهر تبدیل شده است. استفاده از آن کاملا رایگان است، پس اگر بلیط ازمیر را خریده‌اید، حتما با این آسانسور هم عکس بگیرید. پس‌از دیدن آسانسور، در کافه رستوران‌های محل غذا بخورید و به سمت ساختمان داریو مورنا بروید. ساختمانی که زمانی محل زندگی موسیقیدانی بود که بعدها در فرانسه معروف شد.




سفری جادویی به ازمیر، با فلای تودی

اگر تصمیم قطعی سفر را گرفته‌اید، منتظر چه هستید؟ در سایت فلای تودی می‌توانید با مقایسه بلیط‌های مختلف بهترین بلیط ازمیر با مناسب‌ترین قیمت را تهیه کنید و از سفرتان به این شهر زیبا و تاریخی لذت ببرید. اگر هنوز تصمیم نگرفتید در کدام هتل بمانید هم، در سایت فلای تودی می‌توانید بهترین هتل های ازمیر را مقایسه کرده و برای سفرتان رزرو کنید.