تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3594946
شناسه : 3594946
تاریخ :
وعده جدید وزیر اقتصاد به جاماندگان سهام عدالت اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد در حالی هنوز تکلیف سه میلیون جامانده سهام عدالت مشخص نشده که وعده افزایش فهرست مشمولین به ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر داد!!!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، تکلیف سه میلیون جامانده سهام عدالت از حدود دو سال پیش تا کنون مشخص نشده اما احسان خاندوزی ، وعده ایی جدید داد و با اعلام افزایش آمار مشمولین در خصوص سهام عدالت جاماندگان و کمبود احتمالی منابع به تسنیم گفت: منابع برای جاماندگان به‌ اندازه واگذاری سهام وجود دارد دارد. سال گذشته دو بار تلاش شد مصوبه آن از هیات دولت دریافت شود اما دستگاه‌هایی که مالک سهام و صنعت بودند با واگذاری سهام موافقت نکردند.

وی افزود: مجدداً با بروز رسانی افراد مشمول سهام عدالت می‌شدند نامه جدیدی برای معاون اول رئیس جمهور جهت طرح در هیات دولت ارسال شد. در این پیشنهاد تلاش شد سهام‌ بدون مشکل و مورد موافقت وزرا ارسال شود تا در دستور کار هیات دولت قرار بگیرد. امید می رود سال جاری این وعده محقق شود.

این عضو کابینه ادامه داد: سهامی که تا امروز از سوی دولت تأمین شده شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و 1.5 میلیون جامانده دریافت در دهه 80 بود. در مجموع برای 4.5 تا 5 میلیون نفر حتی افرادی که در دوره اول ثبت‌نام سهام عدالت انجام داده بودند اما سهام دریافت نکردند، پیش‌بینی اعطای سهام انجام شده است.

خاندوزی در خصوص پیش‌بینی زمان سهامدار شدن جاماندگان گفت: اعطای سهام به جاماندگان زمان نمی‌برد و مسئله مصوبه هیات دولت است. در صورتی که وزارتخانه‌های مالک شرکت‌های نفتی یا صنعتی موافقت کنند مراحل مربوط به اعطای سهام یک تا دو ماهه انجام‌شدنی است. امید می رود این پیشنهاد به سرنوشت پیشنهاد سال گذشته دچار نشود که با آن مخالفت شد.