تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3583524
شناسه : 3583524
تاریخ :
بدون ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود اقتصاد دانش بنیان آرزوست اقتصاد ایران: دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود: تکمیل این نظام، مهم‌ترین رکن شکل گرفتن اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود گفت: تکمیل این نظام، مهم‌ترین رکن شکل گرفتن اقتصاد دانش بنیان است. بدون ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود گسترش اقتصاد دانش بنیان یک آرزوست. صد کشور بزرگ دنیا را جمع اوری و بررسی کردیم. ۹۵ درصد ارزش بازار آن‌ها مربوط به دارایی‌ها نامشهود آن‌ها بود.

او ادامه داد: نظام ارزشگذاری در سه مورد تکمیل شده و اماده است. بحث تشخیص، ثبت و ارزشگذاری در نظام جدید هم تکمیل است. موضوعی که نیازمند تاکید و تکمیل آن هستیم، بحث نظام اعتباردهی به این دارایی‌های نامشهود در اعتبارسنجی بانک هاست.

 دهقانی فیروز آبادی گفت: پذیرش رکن ضامن صندوق پژوهش و فناوری در بورس و تشکیل کمیته دانش بنیان در بورس هم از جمله درخواست‌های ما از وزارت اقتصاد و بورس است. این اتفاق حتی منحر به جمع اوری نقدینگی سرگردان در جامعه و کنترل تورم خواهد بود.