تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3581211
شناسه : 3581211
تاریخ :
۶ هزار و ۴۷۲ نفر در استان تهران برای انتخابات مجلس نام کردند اقتصاد ایران: تهران- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از پیش ثبت نام هزار و ۴۷۲ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری ظهر شنبه در حاشیه نشست استاندار تهران با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین رویداد امسال است اظهار داشت: این انتخابات نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشم‌گیری دارد و چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سرلوحه قرار گرفته و ستاد انتخابات استان تهران با این چهار راهبرد کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در ستاد انتخابات استان تهران کمیته‌های مختلفی شکل گرفته و با توجه به این چهار راهبرد موضوعات انتخابات پیگیری می‌شود.

جوهری با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات از یکشنبه هفته گذشته با دستور وزیر کشور آغاز و برای اولین‌بار پیش ثبت نام‌ها را تجربه کردیم و گفت: در مواد قانونی انتخابات نیز تغییرات خوبی با رویکرد جدید شکل گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان این‌که از اولین روز پیش ثبت نام طی پنج روز اول شش هزار و ۴۷۲ نفر در استان تهران مراجعه و پیش ثبت نام کرده‌اند، افزود: نسبت به دوره‌های قبل، انتخابات مجلس شورای اسلامی طی پنج روز ابتدایی در پیش ثبت‌نام‌ها رشد ۷۰ درصدی را داشته است.

معاون استاندار تهران در تحلیل سن و جنسیت پیش ثبت نام کنندگان طی پنج روز اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران گفت: طی این مدت ۸۳ درصد از ثبت‌نام‌ها مربوط به آقایان و ۱۷ درصد نیز مربوط به بانوان و میانگین سنی ۷۱ درصد ثبت نام کنندگان ۳۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد نیز ۵۰ تا ۷۵ سال سن ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات پنج هزار و ۷۱۵ نفر و در حوزه انتخابیه قدس، شهریار و ملارد ۲۸۷ نفر پیش ثبت نام را انجام داده اند.

جوهری در خصوص حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه رباط کریم پاکدشت و ورامین، پیشوا و قرچک و بهارستان نیز عنوان داشت: در دماوند و فیروزکوه ۱۰۷ نفر، رباط کریم و بهارستان ۱۸۵ نفر، پاکدشت ۵۶ نفر، ورامین، پیشوا و قرچک نیز ۱۰۵ نفر برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام انجام داده‌اند.

جوهری در مورد تعداد ثبت نام‌های متقاضیان اقلیت‌های ساکن استان تهران نیز اظهار داشت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان اقلیت‌ها دو نفر از کلیمیان، هفت نفر از مسیحیان ارمنی شمال ایران، چهار نفر از مسیحیان آشوری و کلدانی و سه نفر نیز از زرتشتیان ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امید است در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی شاهد انتخابات پرشوری بوده و برگ زرینی از حضور مردم در انتخابات رقم بخورد.