تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3579032
شناسه : 3579032
تاریخ :
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم: بعید است سهیمه بنزین به خانوار یا افراد تعلق گیرد اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، گفت: مردمی سازی اقتصاد یکی از مواردی است که در کمیسیون تلفیق رعایت شده و در تلاش هستیم تا تصدی‌گری دولت در اقتصاد را کم کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،نشست خبری محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، درباره مصوبات این کمیسیون، برگزار شد.

زنگنه در ابتدا با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد گفت:  در کمیسیون تلفیق چند اصل رعایت شده است که یکی از آن موارد، مردمی سازی اقتصاد است و در تلاش هستیم تا تصدی‌گری دولت در اقتصاد را کم کنیم.

وی افزود: دولت را مکلف کرده‌ایم که سهام در اختیار خودش را  برای اساس اصل 44واگذار کند و فعالیت میانی و مدیریت را به شرکت های خصوصی و مردم واگذار کند .

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: دولت برخی از حوزه های که تصمیم های مهمی است را به آهستگی از کنارش رد شده و درباره یارانه‌های انرژی، اشاره مبهمی در برنامه داشته است و هنوز در صحت تلفیق در باره یارانه انرژی تصمیم نگرفته است.

وی تصریح کرد: درباره صندوق بازنشستگی موادی از برنامه دولت را رد کردم آثار اجتماعی خوبی نداشت، در باره هوشمند سازی حکمرانی مصوبات خوبی داشتیم و درباره وراثت و ثبت نیز احکام مترقی داشتیم.

زنگنه یادآور شد: درباره فضای مجازی تلاش کردیم انضباط بخشی انجام بدهیم و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرده که سکوی اقتصاد دیجیتال را به تصویب برسانند.

وی تاکید کرد: بنا به ضرورت وحدت در فرماندهی فضای مجازی را مرکز ملی فضای مجازی بر عهده دارد و سند مقابله با حوادث فضای مجازی تدوین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: خدمات بیمارستانی به صورت 100درصد الکترونیکی انجام خواهد شد و سهم فرانشیز مددجویان کمیته و بهزیستی بستری به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی در تشریح بخش دیگری از مصوبات کمیسیون، گفت: وزارت راه و مسکن مکلف شد که 15درصد از ساخت و ساز را صنعتی ایجاد کند؛ همچنین در برنامه هفتم پیش‌بینی شد که 300هزار مسکن حمایتی،300هزار واحد دولتی ،100هزار واحد روستایی و 400هزار واحد انواع مسکن ساخته شود.

زنگنه ادامه داد: در لایحه ای که دولت آورده، در ماده 31 یارانه انرژی را به صورت مساوی بین ایرانیان تقسیم کنیم  و ابهام دارد. این بند مراعا گذاشته شده است. با دولت جلسات را برگزار کردیم و به جهت تعدد نظرات در هفته آینده در مورد بحث انرژی و حامل های انرژی بحث شود.‌

وی تصریح کرد: بحث افزایش بنزین مطرح نشده است و در خصوص اینکه رایانه بنزین را به افراد بدهیم، کمیسیون تصمیمی نگرفته است و بعید است که سهمیه به خانواده یا افراد بدهد.