تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3559495
شناسه : 3559495
تاریخ :
مدیرکل ارشاد البرز: اقتصاد فرهنگی در حوزه مد و لباس اجرا می‌شود اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان گفت: استعدادیابی و تمرکز بر اقتصاد فرهنگی زیربنای توسعه فعالیت‌ها در کارگروه مد و لباس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  سعیدجابری انصاری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظها: کرد تنوع فرهنگ ایرانی اسلامی، تار و پود بنیادین مد و لباس ما است و طرح‌ها و نقوش هنری بیشماری از هنرهای دستی اقوام مختلف برای احیا فرهنگ ایرانی اسلامی احصا شده است و منزلت اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی باید در فعالیت‌های این حوزه مورد توجه باشد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های اسداللهی، معاون اقتصادی استاندار البرز در حمایت و احیا طرح‌های مرتبط با اقتصاد فرهنگی افزود: نگاه ما این است که پس از شناسایی استعدادهای طراحان حوزه مد و لباس زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی آنها را با رویکرد و بن پایه‌ی فرهنگ در اجرای طرح‌های اصیل ایرانی - اسلامی فراهم نمائیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: در این راستا طی فراخوان ملی که اخیراً از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز صادر شد بیش از ۲۰۰ طرح لباس برگرفته از صنایع دستی و هنرهای دستی اقوام از سراسر ایران احصا شد.

وی ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز البرز در پیگیری موضوعات مرتبط با کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در این یک سال و اندی اخیر شناسایی ظرفیت‌های طراحان حوزه مد و لباس را در دستور کار داشته ایم اما برای ادامه کار صنعت، معدن و تجارت باید از طراحان حوزه مد و لباس اسلامی در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی این قشر همکاری و مشارکت نماید.