تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3558542
شناسه : 3558542
تاریخ :
ایران میزبان سومین اجلاس وزرای ارتباطات اکو اقتصاد ایران: سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو از امروز 20 تیرماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو از امروز به میزبانی ایران برگزار می‌شود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هدف از برگزاری این اجلاس  را برای رسیده به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  دانسته و گفته بود: چندی قبل برای بررسی آخرین وضعیت امور مربوط  به این نشست، دیداری با دبیر کل محترم سازمان اکو داشتیم و از تلاش‌هایشان در این خصوص تقدیر کردم.

گفتنی است، این سازمان 52 سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شده و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو از قدرت نفوذ بالایی برخوردار است. در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

لازم به ذکر است؛ عصر امروز سه شنبه 20 تیرماه، وزرای ارتباطات ایران و پاکستان در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد؛ همچنین، در روزهای 21 و 22 تیرماه وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.