تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3555687
شناسه : 3555687
تاریخ :
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تعرفه گمرکی ابزار مناسبی برای حمایت ازتولید داخل است اقتصاد ایران: عضو کمیسیون صنایع مجلس مدعی شد مردم ۶۰ میلیارد دلار ارز خانگی دارند و می توانند اقدام به واردات خودرو کارکرده کنند!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، لطف اله سیاهکلی درباره اظهارات برخی مخالفان تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده مبنی بر از بین رفتن منابع ارزی  گفت: مردم در خانه‌ها بیش از ۶۰ میلیارد دلار ارز دارند و می توانند از این طریق برای واردات خودرو اقدام کنند!

وی افزود: دولت مکلف به ایجاد رقابت در دو بخش کیفیت و قیمت خودرو بود اما با اقدام به عرضه در بورس ، منجر شد تا قیمت واقعی و ۷۰۰ میلیون تومانی برخی محصولات به ۳ میلیارد تومان برسد اما با تصویب لایحه ساماندهی خودرو در مجلس و امکان واردات خودرو‌های کارکرده، قیمت خودرو نزولی و کیفیت صعودی خواهد شد. حداقل و حداکثر تعرفه واردات خودرو کارکرده هم باید ۲۰ و ۱۰۰ درصد و پلکانی افزایش یابد.

سیاهکلی ادامه داد: تعرفه گمرکی ابزار مناسبی برای حمایت از تولید داخل است تا خودروسازان ارز تهیه کرده و کیفیت تولید داخل را ارتقا دهند. اگر تعرفه گمرکی واردات خودرو بر اساس مصرف بنزین باشد، مطلوب است و میزان مصرف بنزین هم مدیریت و کنترل می شود. باید تعرفه واردات خودرو‌های دارای مصرف سوخت کمتر از ۶ تا ۷ درصد، کمتر از ۳۰ درصد باشد.