تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3540975
شناسه : 3540975
تاریخ :
رنگ ترموود چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اقتصاد ایران: چوب های ترموود که یکی از انواع مختلف چوب های طبیعی حرارت دیده شده در صنعت هستند، انواع مختلفی از رنگ ها را شامل می شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکت ها - البته این رنگ طبیعی چوب در اثر تابش نور آفتاب که حاوی اشعه UV است به مرور زمان به رنگ خاکستری تغییر خواهد یافت. جهت جلوگیری از این اتفاق، نیاز است تا یک لایه رنگ روی این چوب قرار گیرد. این محصول به نام رنگ چوب ترموود شناخته می شود و علاوه بر جلوگیری از رنگ پریدگی چوب، به زیبایی و برجسته دیده شدن آن کمک می کند. این رنگ ها نیز در انواع مختلفی در بازار موجود هستند.

رنگ ترموود چیست؟

ترموودها به عنوان کاربردی‌ ترین چوب‌ های زینتی، با این که دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند؛ اما در شرایط محیطی مختلف، واکنش ‌های گوناگونی از خود نشان می ‌دهند. عوامل زیادی وجود دارند که ممکن است به سطح ترمودها آسیب رسانده و موجب از بین رفتن رنگ طبیعی آن ها شوند. از جمله این عوامل می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تمامی عوامل نام برده شده تاثیر مستقیمی در آسیب پذیری سطح ترمودها دارند و اگر چوب ترمود در این شرایط قرار بگیرد، سطح آسیب پذیری آن افزایش می ‌یابد. در نتیجه نیاز است که جهت حفاظت و جلوگیری از آسیب رسانی ترمودها و حتی به منظور افزایش دوام و ماندگاری آن ها، راه حل هایی را مد نظر قرار دهید. تاثیرگذارترین راه حل به این منظور، استفاده از رنگ‌ مخصوص ترموود است.

انواع رنگ ترموود

همان طور که بیان گردید، رنگ ترموود در انواع مختلفی در صنعت تولید شده و مورد استفاده قرار می‌ گیرد. نکته قابل توجهی که در زمینه رنگ آمیزی این چوب ‌ها وجود دارد، استفاده از رنگ‌ هایی است که از ویسکوزیته و گرانروی بالایی بهره ‌مند نباشند‌؛ چرا که ساختار این نوع چوب ‌ها به گونه‌ ای بوده که به صورت متخلخل و تراکم پذیری پایینی ساخته شده ‌اند. در نتیجه استفاده از این نوع رنگ‌ ها می‌ تواند به خوبی منافذ کامل ترمودها را پر کرده و بر زیبایی و ماندگاری بیشتر آن ها بیفزاید. ناگفته نماند که رنگ ترموودهای ایرانی نیز به اندازه نمونه خارجی با کیفیت هستند و می ‌توانند تاثیرگذاری بالایی را در طول عمر ترموودها داشته باشند.

 

 نحوه استفاده از رنگ ترموود

برای رنگ آمیزی ترمود نیاز است که طبق اصول آن عمل کنید تا تاثیرپذیری بالایی را از آن شاهد باشید. قبل از این که رتگ کرذن را آغاز نمایید، نیاز است که تمامی لایه ‌های لاک یا روغنی که از قبل روی سطح چوب وجود دارند را به طور کامل از بین ببرید تا رنگ به خوبی در منافذ چوب نفوذ پیدا کرده و تاثیرپذیری بالایی داشته باشد. رنگ ترمووود در انواع مختلفی به تولید می ‌رسد که هر یک از آن ها بسته به نوع چوب قابل استفاده هستند. از بهترین برندهای رنگ ترمود می ‌توان به رنگ ترموود کیم، ترموود آدلر و ...اشاره کرد.

 

 خرید رنگ ترموود

فروشگاه های بسیاری وجود دارند که به عرضه و فروش انواع مختلفی از رنگ های چوب ترموود می پردازند. شما مصرف کنندگان می توانید جهت اطلاع از قیمت رنگ چوب ترمو ، به یکی از سایت های فروش آنلاین مراجعه نمایید و پس از اطلاع از قیمت به روز رنگ، نسبت به خرید رنگ ترموود به صورت حضوری یا آنلاین اقدام نمایید.

راه های ارتباطی با ما : 26857114-021 / 26857360-021

 

سخن پایانی

بسیاری از افراد بر این باورند که چوب ‌های ترموود به خودی خود دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و صرف نظر از شرایط جوی نامناسب، دوام و ماندگاری بالایی دارند‌. این در حالی است که ترموود نیز مانند سایر چوب ‌های طبیعی نیاز به محافظت در مقابل انواع شرایط جوی نامناسب داشته و طبیعتا آسیب پذیر است. در واقع می ‌توان گفت عواملی چون اشعه نور خورشید، اسید موجود در قطرات آب باران، گرد و غبار و رطوبت هوا، از جمله عواملی به شمار می روند که در ماندگاری ترموودها تاثیرگذار هستند و به این منظور جهت جلوگیری از این عوامل، نیاز است که از رنگ ترموود روی سطح چوب استفاده شود تا بر طول عمر و دوام آن بیفزاید.