تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3536639
شناسه : 3536639
تاریخ :
معرفی مشاغل پردرآمد کانادا+ رپرتاژ اقتصاد ایران: چرا بازار کار کانادا بهترین فرصت شغلی برای شماست؟ کانادا یکی از برترین اقتصادهای دنیا و از قضا کشوری مهاجرپذیر است که پیشرفت‌های اقتصادی سال‌های اخیر آن تا حد زیادی به قوانین حمایتی دولت این کشور در جذب برترین استعدادها از سراسر دنیا بستگی داشته‌است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیشنهاد ما برای تضمین یک آینده رویایی، انتخاب یکی از مشاغل پردرآمد کانادا براساس علایق و توانایی‌هایتان است. بازار کار در کانادا وسعت بسیار زیادی داشته و شامل مشاغل متنوعی می‌شود که امکان بهترین انتخاب را برای شما فراهم می‌‌سازد. پس اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، به شما تبریک می‌گوییم چرا که در این مقاله تمام نکاتی که برای مهاجرت به کانادا احتیاج دارید را پیدا خواهید کرد.

یکی از مزایای اصلی مهاجرت به کانادا، امکان کسب درآمد بالا در این کشور است که با احتساب مبلغ به دلار کانادا، متوجه اختلاف درآمد بالایی بین ایران و کانادا خواهیم شد که همین مسئله جریان انتقال پول از کانادا به ایران را سرعت بخشیده است. اما آیا راه مطمئنی برای انتقال پول به ایران از کانادا وجود دارد؟ تا انتهای مقاله به معرفی بازار کار کانادا و امن‌ترین راه انتقال ارز بین این دو کشور خواهیم‌ پرداخت.

تمام نکاتی که پیش از ورود به بازار کار کانادا باید بدانید!

مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از ورود به بازار کار کانادا بدانید چیست؟ علی القاعده در قدم اول باید به لیست کاملی از مشاغل پردرآمد کانادا دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه دولت کانادا طبقه‌بندی ملی برای مشاغل در این کشور موسوم به NOC (ناک) آماده کرده‌است. در سیستم طبقه‌بندی ناک حدود 30هزار عنوان شغلی در 500 گروه مختلف طبقه‌بندی شده‌است. شاید پیش خودتان بپرسید که این سیستم چه کاربردی دارد و چرا باید آن را بشناسید؟

دولت کانادا از سیستم ناک برای تدوین استراتژی‌های استخدام و تنظیم برنامه‌های مهاجرتی استفاده می‌کنم. هر عدد در سیستم چهار رقم ناک، معنای خاصی دارد:

رقم اول نشانه دهنده نوع مهارت است. نوع مهارت براساس نوع شغل، تحصیلات و مهارت‌های مرتبط مشخص می‌شود.

رقم دوم نشان دهنده سطح مهارت براساس تجربه و تحصیلات موردنیاز برای استخدام در آن شغل است.

رقم سوم در سیستم چهار رقمی ناک نشان دهنده یکی از چهل گروه اصلی در سیستم بازار کار کانادا است و در نهایت رقم چهارم که از آن برای تعیین گروه‌های شغلی فرعی استفاده می‌شود.

در نهایت بد نیست بدانید که مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار در کانادا به پنج سطح اصلی طبقه‌بندی می‌شوند.

سطح مهارت صفر

مشاغلی که نیازمند بالاترین سطح مهارت هستند در این طبقه قرار می‌گیرند. از فرصت‌های شغلی این سطح می‌توان به مشاغل مدیریتی اشاره کرد.

سطح مهارت A

مشاغلی که برای ورود به آنها نیازمند دریافت مدرک دانشگاهی هستند. از جمله مشاغل سطح A می‌توان به پزشکی و زیرشاخه‌های آن، مشاغل زیر شاخه مهندسی و وکالت اشاره کرد..

سطح مهارت B

اگر یکی از مشاغل پردرآمد کانادا که موردنظر شماست نیازمند دریافت مدرک کالج یا طی کردن دوران کارآموزی باشد، جز گروه سوم مهارتی طبقه‌بندی می‌شود. از مشاغل ایده‌آل بازار کار کانادا در این گروه می‌توان به آشپزی اشاره کرد.

سطح مهارت C

مشاغل فنی مانند قصابی یا رانندگی ماشین‌های سنگین اغلب در سطح C مهارتی طبقه‌بندی شده و برای ورود به آنها نیازمند مدرک دیپلم هستید.

سطح مهارت D

شامل ساده‌ترین فرصت‌های شغلی در بازار کار کانادا که اغلب مشاغلی مانند کارگری را در برمی‌گیرد.

آیا از بهترین شهرهای کانادا برای کار اطلاع دارید؟ برای آشنایی کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای کانادا برای کار

در ادامه شهرهای کانادا را از حیث پارامترهای مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که کدام شهر برای کار مناسب‌تر است.

بهترین شهر از نظر نرخ اشتغال: کبک. کلگری. اوتاوا

بهترین شهر از نظر دستمزد: ویکتوریا. اوشاوا

بهترین شهر از نظر هزینه زندگی: کبک. مونترال. ویندزور

بهترین شهر از نظر نرخ بیکاری: کبک. اوتاوا. برتنفورد

بهترین شهر از نظر موقعیت‌های شغلی متنوع: کبک. ونکوور

با جمع‌بندی داده‌های جدول فوق، لیست بهترین شهرهای کانادا از نظر کار را برای شما آماده کرده‌ایم:

روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

هرکدام از روش‌های مهاجرت به کانادا دارای چهارچوب‌ها و فرایندهای قانونی خاص به خود هستند که قبل از مهاجرت کاری به کانادا باید با جزئیات و فرایند هرکدام آشنایی پیدا کنید. در ادامه به معرفی اجمالی هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم:

مشاغل پردرآمد کانادا در حوزه‌های کاری مختلف

هر شغلی در کانادا می‌تواند یک فرصت عالی برای کسب درآمدهای بالا باشد، تنها به این شرط که مهارت و سابقه کار کافی داشته‌باشید. در ادامه به معرفی پردرآمدترین مشاغل حوزه‌های کاری مختلف در کانادا می‌پردازیم.

پردرآمدترین مشاغل حوزه IT

پردرآمدترین مشاغل حوزه پزشکی

پردرآمدترین مشاغل حوزه مهندسی

سوالات کلیدی شما قبل از انتخاب شغل مناسب در کانادا

کدام شهرها برای کار در کانادا بهتر هستند؟

این مورد کاملا بستگی به شغل شما دارد اما به طور کلی بهترین شهرهای کانادا از نظر درآمد، موقعیت‌های شغلی متنوع و نرخ بیکاری پایین به ترتیب: کبک، تورنتو و ونکوور هستند.

آیا می‌توان با مدرک فنی‌حرفه‌ای در کانادا کار پیدا کرد؟

جالب است بدانید که با مدرک فنی‌حرفه‌ای ایران امکان پیدا کردن کار در کانادا وجود دارد اما شما باید بتوانید به کارفرمای خود ثابت کنید از مهارت کافی برای انجام کار برخوردارید. یکی از پارامترهای تعیین کننده مهارت شما، تعداد سال‌هایی ست که به این شغل مشغولید، اگر سابقه کاری شما بیشتر از پنج سال باشد، شانس پذیرش شما بالا می‌رود.

کدام مشاغل در کانادا درآمد بیشتری دارند؟

اگر به دنبال شغل پردرآمد در بازار کار کانادا هستید، باید بتوانید مهارت‌های فنی خود را ارتقا داده و شرکت‌ها و محیط‌های شغلی برتر فعالیت کنید، به این ترتیب فارغ از نام شغل‌تان می‌توانید درآمد ایده‌آلی را تجربه کنید. اما به طور کلی مشاغل مرتبط با حوزه پزشکی و مهندسی IT در حال حاضر از نظر درآمد، در سطح بهتری نسبت به سایر مشاغل قرار دارند.

آیا می‌توان بخشی از درآمد خود در کانادا را به ایران منتقل کرد؟

بله. این امکان برای شما فراهم است به شرط آنکه از یک راه مطمئن برای انتقال ارز از ایران به کانادا استفاده کنید. راهی که در کنار سرعت، امنیت بالایی هم داشته‌باشد و بتوانید بدون نگرانی پول خود را مبادله کنید. به همین دلیل استفاده از صرافی الوبیستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.