تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3527953
شناسه : 3527953
تاریخ :
بخش بازرگانی و صادرات لوکوموتیو صنایع‌دستی است اقتصاد ایران: مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی گفت: همکاری با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای هدف همچون ترکیه، روسیه، قطر با رویکرد صادرات صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، نخستین نشست تخصصی بازاریابی با حضور فرزاد اوجانی مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی، محمدحسین عسکرپور مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی، اعضای اتاق بازرگانی ایران و جمعی از تولیدکنندگان صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

فرزاد اوجانی در این جلسه گفت: با توجه به ضرورت معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی به فعالان اقتصادی کشور، این نشست با حضور تولیدکنندگان صنایع‌دستی و اعضای اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی افزود: در برنامه‌های پیش‌رو، همکاری و هماهنگی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای هدف همچون ترکیه، روسیه، قطر و … با رویکرد صادرات صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شاغل در حوزه صنایع‌دستی داریم که بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوزه تولید در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند. همچنین معاونت صنایع‌دستی تلاش می‌کند تسهیل‌گر و تسریع بخش معرفی، صادرات و بازرگانی صنایع‌دستی باشد.

در ادامه عسکرپور ضمن تاکید بر کشف بازارهای جدید با کمک و تجربه فعالان اقتصادی گفت: لوکوموتیو صنایع‌دستی بخش بازرگانی و صادرات است که شناسایی تقاضا در بازارهای جهانی موتور محرک این لوکوموتیو خواهد بود.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی افزود: با همکاری وزارت صمت و ایجاد شبکه‌سازی در حوزه تولید، کد گزاری کالاهای صنایع‌دستی در حال انجام است.

عسکرپور تصریح کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری و همکاری با آژانس‌های تخصصی می‌تواند راهکار مناسب برای معرفی و صادرات هرچه بهتر در حوزه صنایع‌دستی باشد.

همچنین در ادامه فعالان صنایع‌دستی ضمن آشنایی با اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران و معرفی فعالیت‌های مجموعه خود به بحث و تبادل نظر و بیان درخواست‌های در حوزه صادرات و بازرگانی پرداختند.