تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3523606
شناسه : 3523606
تاریخ :
هشدار سطح زرد هواشناسی برای کرمانشاه/باران و تگرگ در راه است اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی برای این استان، گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمالاً رگبار تگرگ در راه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی امروز جمعه ناپایداری جوی در منطقه تقویت می‌شود و طی ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب این مساله بروز خواهد داشت.

وی افزود: نوع مخاطره‌ای که در این هشدار پیش بینی شده رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و احتمالاً رگبار تگرگ بوده که از صبح جمعه تا اوایل شب جمعه پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: نیمه شمالی و نواحی مرکزی استان کرمانشاه شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد، اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه و سنقر منطقه اثر این هشدار پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالاً رواناب، احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به باغات و مزارع به دلیل رگبار تگرگ از احتمالاتی بوده که برای این ناپایداری جوی پیش بینی شده است.

دولتشاهی با اشاره به اینکه توصیه‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی داده شده است، خاطرنشان کرد: پاکسازی کانال‌ها و خروجی پل‌ها، خودداری از سفر و ترددهای غیر ضروری، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اجتناب از آبیاری باغات، مزارع و فضاهای سبز شهری، توجه به پایداری شبکه‌های ارتباطی، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی برای دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌شود.