تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3523579
شناسه : 3523579
تاریخ :
ظرفیت های گردشگری «مرودشت» فعال شود اقتصاد ایران: شیراز- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با استفاده از بسته‌های سرمایه گذاری زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مغفول مانده گردشگری شهرستان مرودشت فراهم شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در آئین بازگشایی مجدد هتلی در شهرستان مرودشت بیان کرد: این زیرساخت حوزه گردشگری سالیان پیش در کنار تخت جمشید افتتاح شده بود اما به علت مشکلاتی که داشت نتوانسته بود خدمت رسانی مناسبی به مردم داشته باشد از این رو نسبت به جذب سرمایه گذار جدید برای این طرح اقدام شد.

وی افزود: در راستای بازگشت به صنعت گردشگری مقرر شد این زیرساخت حوزه گردشگری که سال‌ها بدون استفاده رها شده بود با جذب سرمایه گذار مجدداً فعال و زمینه جذب گردشگر را فراهم کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان فارس ظرفیت‌های متعددی در جذب گردشگر داشته و شهرستان مرودشت نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی است از این رو می‌توان با فعال سازی زمینه جذب سرمایه گذار زمینه‌های مغفول مانده گردشگری را در شهرستان مرودشت فعال کرد.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر ضرورت نامگذاری روزی به نام مرودشت در تقویم گردشگری کشور ادامه داد: این شهرستان تاریخی کهن دارد و از ریشه‌های ارزشمند فرهنگی ملت ایران و کل بشریت پاسداری می‌کند.

وی افزود: شهرستان مرودشت دارای امکانات قابل توجه‌ای به لحاظ طبیعی و خدادادی است که در دهه کرامت سه شعار کرامت، ایثار و مقاومت در نظر گرفته شده است.

ضرغامی معتقد است: شادی ابزارهای مختلفی دارد و یکی از ابزارهای مشروع و درست استفاده از موسیقی اصیل و ملی است که بتواند هویت و فرهنگ ما را حفظ کند، گردشگری و موسیقی می‌تواند در جامعه شادی را برای مردم به ارمغان بیاورد.