تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3523578
شناسه : 3523578
تاریخ :
تامین امنیت غذایی مهمترین رسالت جهاد کشاورزی است اقتصاد ایران: لاهیجان-مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تامین امنیت غذایی، افزایش و حمایت از تولید داخلی مهمترین رسالت های جهاد کشاورزی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا جلیلی مقدم شامگاه پنج شنبه در مراسم جشنواره چای لاهیجان اظهار کرد: مهمترین رسالت جهاد کشاورزی امنیت غدایی، حمایت از تولید داخلی و افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

وی به برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره‌ها بر معرفی بیشتر پتاسیل ها و توانمندی‌ها استان‌ها و شهرستان‌های مختلف اثر گذار باشد.

جلیلی مقدم ادامه داد: در حوزه باغبانی بحث کیفیت مؤلفه‌های مختلف از جمله طعم، بو، عطر دارد که مهم‌تر از آن سلامت محصول به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: سلامت محصول در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و سلامت محصول مهمترین ویژگی چای در لاهیجان است که بحث سلامت آن نیز باید جدی گرفته شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری تصریح کرد: با مصرف بیشتر و جایگزین کردن چای ایرانی در سبد مصرف خودمان از تولید داخل حمایت کنیم و با حمایت‌های خود در وزارت جهاد کشاورزی سبب افزایش کمی و کیفی این محصول باشیم.

جلیلی مقدم ادامه داد: با اصلاح و نوسازی باغات و حمایت از صنایع تبدیلی و تکنولوژی‌های پس از برداشت این محصول و تشکیل زنجیره ارزش و تأمین این محصول شاهد یک انقلاب و پیشرفت قابل توجهی در صنعت چای ایرانی باشیم.