تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3523555
شناسه : 3523555
تاریخ :
خرمشهر نگین مقاومت و نماد پیروزی و ایثار است اقتصاد ایران: چالوس- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از خرمشهر به عنوان نگین مقاومت و نماد پیروزی و ایثار یاد کرد و گفت: اتحاد و انسجام رمز اصلی پیروزی خرمشهر بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی پنجشنبه شب در مراسم یادمان شهدای اشکاردشت چالوس با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر به عملیات بیت المقدس و نقش رزمندگان اسلام در حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار شهید مردمی در جنگ تحمیلی تقدیم شده است، افزود: در عملیات بیت المقدس که عملیات وحدت بود، ارتش و سپاه یک لشکر الهی بودند و تحت امر قرارگاه کربلا عملیات کردندو ظرف ۲۳ روز خرمشهر را آزاد کردند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، خرمشهر نگین مقاومت و نماد پیروزی و ایثار است که در طول تاریخ چهار بار اشغال شد و دو مدال مقاومت ۳۴ روزه و فتح ۲۳ روزه را دارد.

وی با بیان اینکه در آخرین بار خرمشهر توسط رژیم بعثی با اشغال درآمد، گفت: دشمن ۵۷۶ روز این شهر را اشغال کرد و روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که ما آمده‌ام بمانیم، اما ملت ایران قهرمانانه در برابر خصم زبون ایستاد و ظرف ۲۳ روز خرمشهر را آزاد کردند.

این مسئول با اشاره به نقش مردم در حماسه فح خرمشهر افزود: باید حماسه و رشادت‌های رزمندگان اسلام نسل به نسل منتقل شود.

سردار ملکی با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز حماسه فتح خزمشهر ادامه داد: برنامه‌های ستاد بزرگداشت این حماسه با شعار «ما متحدیم» برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه اتحاد و انسجام بین مردم و رزمندگان اسلام رمز اصلی فتح خرمشهر بود، گفت: امروز نیازمند این الگو در بین نسل جوان جامعه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم معرفی عملیات بیت المقدس به نسل امروز و آینده تأکید کرد: همچنین چهارم خرداد به روز مقاومت مردم دزفول نامگذاری شده است و دزفول قهرمان مقاومت ایران است؛ مردم دزفول مقاومت کردند و در برابر بمباران‌های دشمن ایستادگی کردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهدا نگاه زینبی داشتند و همه چیز را «ما رایت الا جمیلا» می‌دیدند، بیان کرد: شهدا از زن، زندگی و همه لذت‌های دنیوی گذشتند و بدون هراس از جنگ به دنبال شهادت بودند و این نگاه سرخ شهیدان و راه و رسم شهدا را باید پاسداری کنیم.

سردار ملکی با اشاره به اینکه یادمان شهدای گمنام اشکاردشت در بام شهر واقع شده است، اظهار کرد: این دو شهید گمنام مهمان این مردم هستند و مردم برای ساخت یادمان سنگ تمام گذاشتند و قدردانی می‌کنم.

وی اذعان داشت: مردم مازندران عقبه تاریخی دارند و ده هزار و چهارصد شهید تقدیم انقلاب کردند و شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم آل الله در آن سوی مرزهای ایران جان فدا کردند و به شهادت رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان چالوس به برکت حضور شهدا در اغتشاشات اخیر سربلند و سرافراز بود، گفت: این مکان پایگاهی برای حضور مردم حزب الله است و باید به همت شهردار، فرماندار، سپاه ناحیه، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی، دانشگاه‌ها، بسیجیان و اقشار مختلف مردم محلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرستان در این مکان پیش بینی شود.