تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3523546
شناسه : 3523546
تاریخ :
خبر خوب| اینجا راه و رسم عاشقی می‌آموزید!/ مسئولان به قول‌شان عمل کردند اقتصاد ایران: می‌گویند روزهای خوب زود می‌گذرد، راست هم می‌‌گویند، چشم به هم زدیم و دهه کرامت به نیمه‌ رسید. امروز هم روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است. این ایام که گره خورده است به خاندان امام رضا(ع) را بی‌اغراق می‌توان روزهای عاشقی نام نهاد. قدر بدانید تا باران برکتش بر زندگی‌مان روانه گردد تا به حق علی بن موسی الرضا امام رئوف‌مان حاجت دلتان را بگیرید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گروه خبر خوب: روزها و دقایق و حتی ثانیه‌های مبارکی را می‌گذرانیم، در این ایام که گره خورده است به خاندان امام رضا (ع). بدون اغراق می‌توان آن را روزهای عاشقی نام نهاد. دهه‌ای که آغازش با ولادت حضرت معصومه (س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (ع) پیوند خورده است. قدر بدانیم این روزها را که یکی پس از دیگری باران برکتش را بر ما روانه می‌کند؛ بله روزهای دهه کرامت را می‌گوییم. 

می‌گویند روزهای خوب زود می‌گذرد، شاید هم درست، گفته‌اند، چشم به هم زدیم این دهه به نیمه‌اش رسید. و امروز پنجمین روز از دهه کرامت، روز بزرگداشت حضرت «احمد ابن موسی» شاهچراغ (ع) است. ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ حضرت «اﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ» در ﻣﯿﺎن اﻣﺎﻣﺰادﮔﺎن ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه است. درﺑﺎره او ﻧﻮﺷﺘﻪاﻧﺪ ﻣﺮدی ﺑﺨﺸﻨﺪه و ﮐﺮﯾﻢ و دارای ﺟﻼﻟﺖ ﻣﻘﺎم و ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺑﻮد و ﭘﺪرش ﺣﻀﺮت ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦ ﺟﻌﻔﺮ (ع) اﯾﻦ ﺑﺰرﮔﻮار را ﺑﺮ ﻓﺮزﻧﺪان و ﺧﻮﯾﺸﺎوﻧﺪان دﯾﮕﺮ ﺧﻮد ﻣﻘﺪم ﻣﯽ‌داﺷﺖ و ﺑﻪ او ﻣﺤﺒﺖ وﯾﮋه‌ای داﺷﺖ. قدر این روزها را بدانیم.
با این حال خوب می‌رویم سراغ خبرهای خوش امروز: 

 

بچه‌های شهریار از آن سرِ ایران پای کار آمده‌اند و در گرمای خرداد از زائران بارگاه رضوی با موهیتو و آب هندوانه تگری پذیرایی می‌کنند.

*این است، رسمِ عاشقیِ آقا! 

شاعر می‌‌گوید: «از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر!» عشق واقعی، حقیقتا هم همین قدر خوب و با ارزش است. عاشق واقعی برای معشوقش از جان و دل مایه می‌گذارد! این‌ روزها هم عاشقان واقعی برای ابراز ارادت به معشوقشان کارهایی می‌کنند، بس دیدنی و شنیدنی! عشقی که راه و رسم خاص خود را دارد.  درد سرتان ندهیم، در این روزهای عاشقانه دهه کرامت تمام چایخانه‌های حرم، ۲۴ساعته با عشق پای کار هستند و از زائران و مجاوران تشنه‌اش پذیرایی کنند، اما در این میان تعدادی از عاشقان و شیفتگان امام رضا (ع) از آن سرِ ایران آمده‌اند برای پذیرایی از زائران بارگاه رضوی تا ارادتشان را به امام رئوف‌مان از نزدیک نشان دهند. نمونه‌اش بچه‌های شهریار که پای کار آمده‌اند و در گرمای خرداد از زائران با موهیتو و آب هندوانه تگری پذیرایی می‌کنند. 

این چایخانه در شکل و شمایل همان است که خیلی‌ها دیده‌اند اما در نوع پذیرایی خاص‌تر است؛ این عاشقان خودشان خسته که می‌شوند چای می‌نوشند، اما با هزینه‌های شخصی، با آب هندوانه و کیک از زائران آقا پذیرایی می‌کنند. دور تا دور چایخانه هم هر کسی دستش می‌رسد برای رساندن پذیرایی به دست زوار، کاری می‌کند. اما از این خادمان عاشق برایتان بیشتر بگوییم؛ قرعه زد و به نام موکب حضرت رقیه افتاد که اولین موکب شهرستانی باشند که سالی دو بار و هر بار پنج روز، چایخانه را دستشان می‌دهند. این عاشقانِ خدمت از شهریار آمده‌اند.

صد نفر خادم‌اند. زن و مرد. پیر و بچه. از شهردار و فرماندار و دکتر توی موکب‌شان هست تا کارگر و راننده. یک وقت فکر نکنید این خدمت‌ها با پول دولتی است. نه. همه‌اش از جیب همین آدم‌هاست. وقت‌شان را و مالشان را آورده‌اند پای کار خدمت. خدا قوت‌تان دهد عاشقان. بدون شک این است رسم عاشقی! 

 

در مسیر ارتقای توانمندی‌های موشکی کشورمان از موشک بالستیک راهبردی نقطه زن خرمشهر ۴ ارتقا یافته رونمایی شد.

*قولی که با ارتقای امنیت، عملی شد! 

دومین خبر خوب امروزمان بسی مقتدرانه و افتخارآمیز است. خبری از جنس امنیت و صلابت ایران اسلامی. خبری از جنس قولی مسئولان کشور . آن هم در سالروز آزادسازی خرمشهر. جانم برایتان بگوید؛ مسئولان همانطور که قول داده بودند، در مسیر ارتقای توانمندی‌های موشکی کشور از موشک بالستیک راهبردی نقطه زن خرمشهر ۴ ارتقا یافته رونمایی کردند. این موشک ثمره تلاش شبانه روزی چندین‌ساله دانشمندان و متخصصان کشور عزیزمان در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است.

از ویژگی‌های بارز این موشک رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است.  این موشک ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد و سر جنگی با قدرت انفجاری بسیار بالا دارد، البته این موشک می‌تواند از سر جنگی‌های متنوع استفاده کند و با توجه به ماموریت‌هایی که استفاده می‌شود، از قدرت تحرک و آماده‌سازی در کمترین زمان برخوردار است. 

حالتان از این صلابت و قدرت ایرانی جا آمد؟ کیف تان کوک شد؟ این یعنی ما در دفاع از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی مصمم هستیم و جوانان ما در راستای مسیر پیشرفت، رشد و تعالی  قدم برمی‌دارند. به امید اینکه ملت عزیزمان هر روز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف از طریق فرزندان خود باشند. خدا یار و همراهتان باشد هم‌وطنانِ عزیز تر از جان!

 


«سید سپهر ارشادی» مخترع جوان ایرانی؛ در زمینه پلی استرهای عایق چند لایه، مدال نقره مسابقات جهانی مخترعین را کسب کرد.

*مدال نقره برای مخترع ایرانی

اما بشنوید از مدالی که نصیبِ مخترع و پژوهشگر جوان کشورمان شد. این مخترع جوان «سید سپهر ارشادی» نام دارد که در زمینه پلی استرهای عایق چند لایه مدال نقره مسابقات جهانی مخترعین را کسب کرد. این جوان ۳۰ساله در دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد معماری دانشگاه محلات تحصیل کرده و در زمینه طراحی به مدت هفت سال مشغول به فعالیت است. ارشادی با توجه به علاقه‌اش به طبیعت و حفظ آن و نیازی که در طراحی و معماری احساس کرده است، ایده ساخت روکشی که عملکرد و خواصی مشابه با پوشش بدن جانداران را دارا باشد به ذهنش رسید و تصمیم به تحقیق و ساخت چنین روکشی گرفت.

به این ترتیب روکش صنعتی ترکیبی چند لایه پلی استر متراکم جامد را اختراع کرد که از ترکیب چند لایه با خصوصیات متفاوت، با الهام از ترکیب و چند لایگی بخش‌های دستگاه پوششی بدن جانداران مانند پوست و ایجاد ویژگی‌های مختلف آن‌ها از جمله خاصیت خود ترمیم شوندگی، طراحی و ساخته شده است. این اختراع مقاومت‌های متعدد و عمر طولانی دارد، محصولی قابل بازیافت و قابل تجزیه در طبیعت به همراه قابلیت‌ها و کاربردهای گوناگون در صنایع است. صدآفرین بر شما جوان ایرانی. به امید اینکه اراده و علاقه بیشتری در نسل جوان برای رسیدن به رویاها و ایده‌های روشن و خلاقانه به وجود آید. 

 

به همت معلمان مدرسه و اولیای دانش آموزان و بچه های خلاق یکی از مدرسه های روستای ایلام، سرپا شد.

* در این مدرسه همه با هم شریک‌اند!

اما خبر آخر بسته امروزمان، تلفیقی از عشق، همیاری، همکاری و رضایت است. عشق و همکاری که برای آینده فرزندان با کمک خودشان رقم خورده است. این یک مدرسه با کمک همه است؛ دانش آموزان، اولیا و مربیان و مردم روستا. چه مدرسه‌ای شود این مدرسه که مرمت و بازسازی و همکاری برای سرپا نگه داشتنش به خودیِ خود یک درس و آموزش بزرگ برای بچه هاست. یک مدرسه قدیمی و کهنه در یکی از روستاهای ایلام که قدمتش به بیش از ۴۰ سال پیش می‌رسد. اما به همتِ دلسوازن بازسازی شده است. 

هر کدام از این عزیزان در این کار بزرگ سهم پررنگی داشتند، معلمان برای بهبود آموزش کلاس هوشمندی طراحی کردند تا بهتر به بچه آموزش دهند. همچنین در روش تدریس هم متفاوت عمل کردند و به عنوان مثال تمام مناسبت‌های سال را به روش‌های خاصی به بچه‌ها آموزش دادند تا در ذهن‌شان ماندگار شود و مثلا تندیس روز مادر که کار خود بچه هاست را داخل کلاس آویزان کردند تا برای همیشه این روز مهم در ذهنشان ثبت شود. 
اولیای دانش آموزان هم نقش پر رنگی داشتند و هر کدام با بضاغت مالی که داشتند در هزینه‌های مدرسه کمک کردند و اولیایی که بضاعت کمتری داشتند هم در رنگ‌آمیزی مدرسه نقش آفرینی کردند. در نهایت یک مدرسه با محیطی شاداب برای بچه‌ها درست شده است. خدا اجرتان دهد که آینده بچه‌ها را می‌سازید. 


حضرت شاهچراغ  در زمان خلافت مأمون به ایران سفر کرد و با شنیدن خبر شهادت امام رضا (ع)، در شیراز ماند و در همان‌جا به شهادت رسید.

*چطور شاهچراغ، شاهچراغ شد؟ 

همانطور که برایتان در ابتدا گفتیم؛ امروز، روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ است ایشان در زمان خلافت مأمون به ایران سفر کرد و با شنیدن خبر شهادت امام رضا (ع)، در شیراز ماند و در همان‌جا به شهادت رسید. اما چرا حضرت «احمد بن موسی» به شاهچراغ معروف شد، روایت شده است: تا زمان «عضدالدوله دیلمی» یکی از امرای خاندان آل بویه در ایران، کسی از محل دفن حضرت «احمد بن موسی» اطلاعی نداشت و اطراف محل دفن ایشان خانه‌های کوچک محلی بود. در نزدیکی آرامگاه کنونی پیرزنی زندگی می‌کرد که متوجه شد در شب‌های جمعه نوری از بالای تپه نزدیک خانه بیرون می‌زند که نور چراغ نیست.

چند وقتی این موضوع را پیگیری کرد تا اینکه تصمیم گرفت موضوع را به عضدالدوله اطلاع دهد. در ابتدا کسی حرف پیرزن را باور نکرد و اما امیر عضدالدوله خوابی می‌بیند که حرف پیرزن را تایید می‌کند. او نیز کنجکاو می‌شود تا ببیند ماجرا از چه قرار است! سرانجام متوجه محل دفن احمد بن موسی می‌شوند. برای نام‌گذاری شاهچراغ گفته می‌شود: پیرزن هنگامی که می‌خواست به عضدالدوله بگوید نور را مجدد دیده است می‌گوید: «شاه! چراغ را ببین».

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پیام پیام/