تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3523426
شناسه : 3523426
تاریخ :
کمبودهای دارویی به دو شکل در کشور خودنمایی می‌کند اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو، از دسترسی معاونین غذا و داروی سراسر کشور به داروهای توزیع شده در بستر سامانه تیتک خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در حاشیه جلسه شورای کلان منطقه هشت کشور، اظهار کرد: در این نشست‌ها مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت محور، معاونت‌های مربوطه مطرح و معاونین غذا و دارو مسائل استان و دانشگاه را مطرح و پیگیر وضعیت سهمیه‌های دارویی هستند. همچنین پس از طرح مسائل، راهکارهای برون رفت و بهبود شرایط ارائه و پیگیری می‌شود.

وی گفت: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، افزود: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.