تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3523350
شناسه : 3523350
تاریخ :
۱۰ درصد به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد اقتصاد ایران: سمنان- سرپرست معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت بابیان اینکه نگاه دولت به رفع کمبودها در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: ۱۰ درصد به تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم اضافه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید جمال الدینی عصر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان دوم دامغان ضمن بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم به برآوردن نیازهای اصلی در حوزه بهداشت و درمان است، ابراز داشت: وزارت بهداشت می‌کوشد تا به شمار تجهیزات و امکانات بیمارستانی افزوده و در موارد مورد نیاز نسبت به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی اقدام کند.

وی ضمن بیان اینکه بر اساس همین نگاه طی دولت سیزدهم ۱۰ درصد به تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است، افزود: این میزان معادل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را شامل می‌شود.

سرپرست معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت بابیان اینکه افزایش این تخت‌ها بر اساس نیاز هر منطقه ارزیابی و اضافه شده است، ابراز داشت: دولت سیزدهم همه همت خود را بر این نهاده که بتواند طرح‌های قبلی را تکمیل و امکانات مورد نیاز را فراهم کند.

جمال الدینی ضمن بیان اینکه برای تجهیز هر تخت بیمارستانی دو الی سه میلیارد تومان مورد نیاز است، تصریح کرد: برای ایجاد هر تخت نیز می‌بایست حدود سه الی چهار میلیارد تومان هزینه شود.

وی ضمن بیان اینکه همواره پیشگیری مقدم بر درمان است، لذا دولت بخش مهمی از درآمد خود را در حوزه بهداشت و درمان هزینه می‌کند، افزود: دو طرح «پزشک خانواده» و «سلامت خانواده» بر اساس همین رویکرد در دست اجرا است تا اقدامات پیشگیرانه حوزه بهداشت و درمان نهادینه شود.