تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3523142
شناسه : 3523142
تاریخ :
یک رذیله اخلاقی که زائر خانه خدا نباید از آن غافل شود+ فیلم اقتصاد ایران: آمادگی سفر حج|مدرس و هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث یکی از راهکارهای آمادگی سفر حج را زدودن کینه و کدورت بندگان خدا از دل دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام حسام‌الدین ربانی مدرس و هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث در گفت‌وگو  با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره ضرورت آمادگی‌ زائران قبل از سفر حج گفت: زائران قبل از اینکه مشرف به سفر حج شوند، در صدد بر می‌آیند اگر حق و حقوقی از دیگران بر عهده‌شان است، آن را ادا کنند؛ چه حقوق مالی چه حقوق غیر مالی؛ لذا مرسوم است زائران برای جبران کوتاهی‌های احتمالی، به سراغ دوستان و آشنایان می‌روند و کسب حلالیت می‌کنند.

وی افزود: نکته‌ای که مغفول می‌ماند این است که زائران علاوه بر اینکه دل دیگران را نسبت به خودشان صاف و اگر کدورت و کینه‌ای و هر حق دیگری مانده، برطرف می‌کنند، باید دل خودشان را با دیگران صاف کنند؛ یعنی زائر خانه خدا باید طوری رفتار کند تا دلش را از هر کینه‌ای که ممکن است در طول سال‌ها نسبت به برخی از بندگان خدا داشته، پاک کند.

 

 

پس اگر انتظار دارد خدا او را ببخشد و اگر انتظار دارد بندگان خدا او را ببخشند و حلال کنند، خودش هم باید دلِ بخشش داشته باشد. شرح صدری که سبب می‌شود از دیگران بگذرد،‌ داشته باشد. دلی که کینه مؤمنین و بندگان خدا در او باشد، مورد عنایت خداوند و مورد نظر رسول خدا صلی الله علیه و آله در مدینه منوره قرار نمی‌گیرد. 

انتهای‌پیام/