تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3522913
شناسه : 3522913
تاریخ :
انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خودروسازان اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از ۲ برابر خودروهای خارجی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از تسنیم ، ذبیح الله خداییان بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری استان سمنان با طرح این پرسش که آیا تولید خودروهایی که دو برابر خودروهای خارجی سوخت مصرف می‌کنند باعث افتخار است اظهار داشت: وجود خودروهای فرسوده‌ای که بیش از استاندارد سوخت مصرف می‌کنند درست نیست.

وی با بیان اینکه اگر حرف از مدیریت مصرف می‌زنیم باید در مصرف سوخت خودروها نیز به این مهم توجه کنیم گفت: برای جلوگیری از هدر رفت سوخت نیاز است تا دولت از مردم خودروهای فرسوده را خریداری کند و با این کار به مدیرت مصرف سوخت کمک کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی گفت: در راستای استفاده درست از سوخت باید به کیفیت خودروها نیز توجه کرد.

خداییان با بیان اینکه مشکل تأمین برق در گذشته فقط مخصوص تابستان بود گفت: به علت عدم مدیریت مصرف در حال حاضر احتمال مشکل تأمین برق در فصل زمستان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه قطعی برق صنعت به تولید صدمه می‌زند گفت: برای اینکه قطعی برق به تولید آسیب نزند باید مدیریت مصرف در دستور کار باشد تا علاوه بر تأمین پایدار برق خانگی، چرخ تولید نیز بتواند بچرخد.

تأمین و پایداری برق بخش خانگی در اولویت است، افزود: خاموشی برق صنعت مانع از رشد تولید و مغایر حمایت از تولیدکننده است و مدیریت مصرف باید مورد توجه ویژه باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دشمن از طرق گوناگون و به‌ویژه از طریق فشار و تحریم به دنبال ضربه زدن به کشور ما است گفت: باید مردمی‌سازی اقتصاد به‌عنوان یک راهبرد مدنظر قرار گیرد.

خداییان با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد افزود: برای رونق اقتصادی و شکوفایی تولید باید سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف جذب شود.

وی با بیان اینکه رونق تولید نیازمند حمایت از تولیدکننده داخلی است تصریح کرد: متأسفانه برخی مدیران علی‌رغم وجود کالای داخلی از کالای خارجی استفاده می‌کنند و این امر به تولید کشور آسیب می‌زند.