تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3522057
شناسه : 3522057
تاریخ :
کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان، بسیار فراتر از نمونه خارجی است اقتصاد ایران: هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن،از امروز(سه شنبه دوم خردادماه) ...

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن،از امروز(سه شنبه دوم خردادماه) با حضور جمعی از صاحب نظران عرصه ریلی کشور،مدیران و دانشگاهیان در محل دانشگاه علم و صنعت تهران آغاز شد و ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان تنها تولید کننده ریل در خاورمیانه با حضور جمعی از مدیران و متخصصان در این رویداد بزرگ حضور یافت و دستاوردهای خود را در بخش تولید انواع ریل ارائه نمود.

ذوب آهن اصفهان نیاز ریلی کشور را تامین می کند

خیرا... خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در این کنفرانس با اشاره به وضعیت حمل و نقل ریلی کشور گفت : خوشبختانه در حال حاضر نیاز ریلی کشور در داخل تولید می شود.

وی با اشاره به جایگاه  ذوب آهن اصفهان در تولید ریل ملی در کشور اظهار داشت : این مجتمع عظیم صنعتی نیاز حیاتی ما به ریل را تامین کرد و اکنون سه سال است که ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در محورهای گوناگون ریلی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : کیفیت ریل تولیدی در ذوب آهن اصفهان،بسیار فراتر از نمونه خارجی آن است و لذا وزارت راه و شهرسازی به این محصول استراتژیک ملی، اطمینان دارد و قراردادهای خود با این شرکت را قبل از تولید، منعقد نموده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس به تشریح مشکلات این شهر در بخش های ترافیک،آلودگی هوا و مسکن پرداخت و گفت:توسعه حمل و نقل شهری و از جمله گسترش خطوط ریلی و مترو  با استفاده از ریل تولیدی کشور، نقش بسیار موثری در برطرف شدن این چالش ها دارد.

وی در ادامه به اهداف شهرداری تهران در بخش حمل ونقل تا افق 1420 پرداخت و افزود : در این مدت خطوط 11 گانه مترو تکمیل و ضمن ایجاد سهولت در حمل و نقل عمومی تهران، خطوط ریلی نیز به شهرهای اطراف گسترش می یابد.

در ادامه این کنفرانس دکتر انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت نیز به جایگاه و اهمیت دانشکده راه آهن این دانشگاه اشاره کرد و تصریح نمود : این دانشکده تنها دانشکده راه آهن در ایران و حتی در خاورمیانه است بنابراین باید از امکانات گسترده آن برای پیشرفت حمل و نقل ریلی، استفاده بیشتری شود.

دکتر افندی زاده از معاونین وزارت راه و شهرسازی نیز در این کنفرانس به تشریح وضعیت فعلی حمل ونقل ریلی ایران و برنامه های در دست اقدام کشور برای توسعه خطوط ریلی داخلی و پیوستن به دالان های بین المللی و کشورهای همسایه پرداخت‌.

 وی به استفاده از تکنولوژی های جدید اشاره کرد و خاطر نشان نمود : باید به زیرساخت های ریلی ایران توجه کنیم و سرعت قطارها افزایش یابد و همچنین تمامی بنادر نیز به ریل متصل شوند.

شایان ذکر است این کنفرانس تا چهارم خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/