تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3521742
شناسه : 3521742
تاریخ :
شرکت سونی وعده تولید موبایل هوشمند تاشو داد اقتصاد ایران: طبق شایعاتی که به تازگی منتشر شده شرکت ژاپنی سونی قصد دارد یک موبایل هوشمند تاشو بسازد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، موبایل هوشمند تاشو یک کانسپت جدید است که یک شرکت کره ای در سال ۲۰۱۹ میلادی باعث محبوبیت آن شد.

از آن زمان تاکنون بسیاری از برندهای بزرگ موبایل حداقل یک دستگاه تاشو ساخته اند. به عنوان مثال گوگل جدیدترین شرکتی است که وارد این حوزه شده است.

کاملا واضح است که هیچ شرکتی نمی خواهد از روند جدید بازار عقب بماند. در این میان شایعاتی درباره تولید یک موبایل هوشمند تاشو در سونی نیز منتشر شده است. این دستگاه بخشی از سری «اکسپریا کامپکت» خواهد بود.

شایعات در یک انجمن کره جنوبی حاکی از آن است که موبایل « سونی اکسپریا کامپکت تاشو» در حال ساخت است. رندرهایی از این دستگاه نیز در فضای آنلاین منتشر شده و نشان دهنده یک طراحی ظریف با شکافی قابل توجه هنگام تاشدن آن است.

این دستگاه شبیه نخستین نسل موبایل هوشمند تاشو یک تولید کننده کره ای است. نکته جالبی که این شباهت را بیشتر می کند، عدم وجود نمایشگر روی دستگاه است. ویژگی مذکور اندکی غیر معمول است زیرا بیشتر موبایل های تاشو موجود در بازار شامل یک نمایشگر ثانویه هستند که نوتیفیکیشن ها و محتوای دیگر روی آن دیده می شوند.

در حال حاضر جزئیات دیگری درباره موبایل هوشمند تاشوی سونی وجود ندارد. همچنین نمی توان اتکای زیادی به رندرهای منتشر شده کرد زیرا اطلاعات دقیقی درباره موبایل وجود ندارد. پیش بینی می شود «اکسپریا فولد» ( نام انتخابی برای دستگاه) یک موبایل هوشمند رده بالا باشد بنابراین قیمت آن نیز زیاد است.

البته باید در نظر داشت کسب و کار موبایل هوشمند سونی اخیرا چندان سودآور نبوده است. پورتفولیو این شرکت شامل برخی موبایل های رده بالا با سخت افزار های خارق العاده است اما فروش آنها زیاد نیست. شرکت ژاپنی سونی اخیرا موبایل پرچمدار «اکسپریا۱V» را همراه دستگاه میان رده «اکسپریا۱۰V» عرضه کرده است. هر دو دستگاه دوربین های خارق العاده ای دارند.