تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3520159
شناسه : 3520159
تاریخ :
طالبان اعلام کرد؛ به دنبال روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران هستیم اقتصاد ایران: طالبان اعلام کرد که حکومت سرپرست افغانستان همواره خواهان روابط نیک با جمهوری اسلامی ایران بوده و متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های گوناگون است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مقامات وزارت دفاع طالبان با هیات ایرانی به ریاست بهرام حسینی مطلق معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری‌های مشترک مرزی میان تهران و کابل، در کابل دیدار و گفتگو کردند.

وزارت دفاع طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در این دیدار حاجی مالی خان صدیق معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان در این دیدار از همکاری‌ها و روابط نیک ایران و افغانستان یاد کرده و گفته است که حکومت سرپرست افغانستان همواره خواهان روابط نیک با جمهوری اسلامی ایران بوده و متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های گوناگون است.

وزارت دفاع طالبان در صفحه‌ توئیترش نوشته است که هیات ایرانی تعهدات دو کشور را در زمینه‌های گوناگون مثبت ارزیابی کرده و از تحکیم روابط اطمینان داده است.

این در حالی است که اخیرا میان نیروهای مرزبانی ایران با قاچاقچیان در منطقه مرزی نیمروز افغانستان درگیری رخ داده است.

براساس این گزارش مرزبان ایرانی در حال گشت‌زنی در منطقه پاسولی، منطقه مرزی ایران و افغانستان بوده‌اند که با کاروان قاچاقچیان مواد مخدر که در حال عبور از خاک افغانستان به ایران، روبرو می‌شوند که در ادامه قاچاقچیان به سوی سرباز مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی می‌کنند.

منابع افزوده‌اند: در این تبادل آتش هیچ فردی کشته نشده است و بلافاصله فورا جلسه‌ای بین مرزبانی ایران و افغانستان تشکیل و مراتب اعتراض ایران به مرزبانی افغانستان اعلام شده است.

از طرف دیگر مقامات ایرانی طی مدت اخیر از مقامات طالبان به دلیل عدم رعایت حق آبه انتقاد کردند. 

در این راستا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر به چابهار پیرامون حق آبه هیرمند گفته بود که به حاکمان افغانستان اخطار می‌کنم، حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند