تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3519678
شناسه : 3519678
تاریخ :
انجام 1548 پرواز برای جابه‌جایی حجاج؛ میزان مجاز بار همراه زوار حداکثر 30 کیلوگرم اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جابه‌جایی حجاج، امسال هما 1548 پرواز رفت و برگشت انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کاپیتان شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم هماهنگی پروازهای حجاج امسال اظهار داشت: مجموعه عملیات حج برای جابجایی زوار ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر در ۷۵۴ پرواز رفت و برگشت یعنی جمعا ۱۵۴۸ پرواز است.

وی ادامه داد: شروع عملیات رفت حجاج به صورت رسمی از ۳۱ اردیبهشت خواهد بود که کاروان های هماهنگی اعزام می‌شوند و سوم خرداد ماه اولین کاروان حج عازم سرزمین وحی خواهد شد؛  شروع عملیات برگشت پرواز‌های حج از ۱۳ تیرماه است و پایان عملیات برگشت سوم مرداد ماه خواهد بود.

فرزادی پور افزود: پروازهای حج هما از ۲۱ ایستگاه کشور انجام می‌شود و نزدیک به ۳۰ درصد پروازها از فرودگاه امام خمینی خواهد بود.

مدیرعامل هما اضافه کرد: از ۳ ماه پیش در جلسات هماهنگی پروازهای حج آغاز شد در حوزه های عملیات تعمیر و نگهداری و غیره تلاش ها شروع شد تا بتوانیم هواپیماهای مناسب پروازهای حج را آماده کنیم؛ ما در سال گذشته فرصتی برای عملیات تعمیراتی روی هواپیماها پیدا نکردیم زیرا پس از عملیات حج، عملیات اربعین و بلافاصله بعد از آن عملیات عتبات و سپس جام جهانی و پس از جام جهانی نوروز ۱۴۰۲ بود و تقریبا همه شئونات شرکت درگیر این موضوعات بود.

فرزادی پور گفت: تلاش کردیم در یک مقطع زمانی یک ماهه ۶ فروند موتور ایرباس تعمیر نگهداری و نصب شد که رکورد بسیار مناسبی برای تعمیر و نگهداری بود.

مدیرعامل هما اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی به خوبی انجام شده است و امیدواریم خدمتگزار مناسبی برای زوار باشیم.

وی حجم بار زوار نباید بیش از 30 کیلوگرم باشد؛ اطلاعات در این باره به طرق مختلف در اختیار زوار قرار گرفته است و امیدواریم حجاج با درک شرایط سخت و شرایط موجود و محدودیت ها بتوانند به ما در این موضوع کمک کند.