تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اخبارشرکت ها
لینک : econews.ir/5x3518864
شناسه : 3518864
تاریخ :
هشدار، کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام صرافی همتا‌پی اقتصاد ایران: رونق گرفتن یک بازار و اقبال عمومی نسبت به آن همیشه با هجوم کلاهبرداران و سودجویان همراه بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اخبار شرکت ها - یکی از بدترین این موارد سوء استفاده سوداگران از نام و اعتبار برندهای مطرح برای کلاهبرداری و شیادی از افراد است.

در یکی از تازه‌ترین این اقدامات این‌ بار کلاهبرداران با سوء استفاده از نام صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay) و با جعل هویت این صرافی معتبر و قدیمی ایرانی اقدام به فریب مالباختگان کردند.

 

کلاهبرداران با وعده خرید و فروش رمز ارز (بدون احراز هویت) و وعده دادن سیگنال خرید و فروش اقدام به فریب مالباختگان می‌کردند.

این گروه که عمده فعالیت خود را بر بستر تلگرام انجام می‌دادند در حال حاضر تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

 

توجه داشته باشید که اقداماتی از این قبیل همیشه توسط افراد مختلف و با استفاده از نام برندهای معتبر در جریان است و امکان دارد هربار از یک راه متفاوت اقدام به فریب شما کنند.

در این کلاهبرداری افراد سودجو با استفاده از کانال تلگرامی مشابه کانال تلگرامی صرافی ارز دیجیتال همتاپی و با استفاده از اکانت‌های پشتیبان جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد تازه وارد کردند. 

طبق اطلاعیه صرافی ارز دیجیتال همتاپی آیدی‌ها (@hamta_arz و @hamtapay_exchange و @hamtapay_admin و @hamtapay_support) در تلگرام هیچ ارتباطی با سایت همتاپی ندارند و هرگونه استفاده از نام همتاپی توسط این افراد به منظور کلاهبرداری می‌باشد. 

آدرس‌های رسمی صرافی ارز دیجیتال همتاپی

پیش از هر اقدامی برای کار با سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی از آدرس‌های رسمی همتاپی اطمینان حاصل نمایید و هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کار با سایت همتاپی به آدرس رسمی این مجموعه مراجعه کنید. چرا که بسیاری از افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد تغییرات کمی که ممکن است حتی در نگاه اول قابل تشخیص نباشد؛ دارایی شما را به سرقت می‌برند. آدرس‌های زیر تمامی تنها راه‌های ارتباطی مجموعه همتاپی با کاربران می‌باشد. 

 

سایت‌های رسمی همتاپی: hamtapay.net و hamtapay.org

آیدی اینستاگرام همتاپی: hamtapay_exchange

آیدی تلگرام همتاپی: HamtaPay

آیدی یوتیوب همتاپی: hamtapay.official4661

آپارات همتاپی: Hamtapay_Exchange

آیدی فیس بوک همتاپی: Hamtapay

 

راه‌های ارتباطی با تیم پشتیبانی همتاپی

در برخی از موارد کلاهبرداران خود را پشتیبان تیم همتاپی معرفی کرده و اطلاعات حساس حساب کاربری شما اعم از رمز عبور را درخواست ‌می‌کنند. قبل از هر چیز باید بدانید که پشتیبانان همتاپی هرگز اطلاعات حساس حساب کاربری شما را درخواست نمی‌کنند.

 

راه‌های ارتباطی با صرافی ارز دیجیتال همتا پی

برای ارتباط با پشتیبانان همتا پی می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

شماره تماس: 3-05138496301

چت آنلاین سایت: امکان ارتباط با تیم پشتیبانی از طریق چت آنلاین بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته حتی در ایام تعطیلات وجود دارد.

تیکت: امکان ثبت تیکت و پاسخگویی بصورت 24 ساعته و هفت روز هفته حتی در ایام تعطیلات انجام می‌شود.

 

 اما چه کار کنیم که در دام کلاهبرداران گرفتار نشویم؟

روش‌های شناسایی کلاهبرداران

اگر شما با پیام‌هایی مواجه شدید که حاوی یکی از وعده‌های زیر بود:

سود دلاری و بدون دردسر کسب درآمد راحت و آسان بدون هیچ مهارتی، تنها با یک گوشی سیگنال حرفه‌ای ارز دیجیتال جذب سرمایه کسب و کار معتبر درآمد راحت در خانه خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت و …

بدانید که با یک پروژه کلاهبرداری روبرو هستید.

در نظر داشته باشید که پنیر مجانی تنها در تله موش پیدا می‌شود.

اگر قرار باشد پروژه‌ای بر بستر بلاکچین یا یک صرافی ارز دیجیتال به شما  وعده سود راحت و زیاد را بدهد قطعاً در حال پهن کردن دامی برای پول‌های شماست.

قضاوت کنید که وعده‌های از قبیل سیگنال حرفه‌ای ارز دیجیتال، جذب سرمایه و تضمین سود 100 درصدی و غیره بیشتر شبیه کدام مورداند، وعده صادقه یا پنیر مجانی؟!

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر احساس کردید فرد یا پروژه‌ای دارد خود را به گونه‌ای ارائه می‌کند که طمع شما را برانگیزد احتمالاً شما با یک کلاهبردار طرف هستید و اصلا نباید به نام و برندی که پشت آن پنهان شده است توجه کنید!

اما از کجا می‌توان با همتاپی در ارتباط بود؟

سخن پایانی

در پایان همانطور که پیشتر گفته بودیم با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و تحولات این حوزه کلاهبرداران نیز بیکار نبوده و دائماً تلاش می‌کنند با تغییر روش‌های خود افراد را طعمه کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم نسبت به اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با اطلاع از تجربه دیگران خود را دچار دردسر‌های مشابه نکنید.