تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3518053
شناسه : 3518053
تاریخ :
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان: اجازه نمی‌دهیم روابط ایران و افغانستان آسیب ببیند اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان تأکید کرد: نباید اجازه دهیم روابط رو به بهبود ایران و افغانستان آسیب ببیند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،"حافظ احمد ضیا"  معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در پیامی اعلام کرد در گفت و گوی تلفنی دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان مسئله آب، امنیت مرز مشترک دو کشور، راه اندازی خط آهن خواف - هرات، همکاری های تجاری و روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
متقی در این گفت و گوی تلفنی بار دیگر درباره موضوع آب بر موضع رسمی افغانستان درچارچوب توافقنامه موجود بین ایران و افغانستان (حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند) تاکید کرد و افزود افغانستان نیز به علت کاهش بارندگی دچار کم آبی شده است.
مسئولان جدید افغانستان همواره بر پایبندی خود بر معاهده هیرمند تاکید دارند اما آبی از هیرمند به ایران نرسیده است.
متقی همچنین از سفر ثمر بخش اخیر هیئت تجاری افغانستان به ریاست سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان به ایران اظهار خرسندی کرد و گفت اداره‌های خط آهن دو‌ کشور در تفاهم و همکاری نزدیک در زمینه اجرای خط آهن خواف - هرات قرار دارند.
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، همکاری مرزی میان دو طرف را برای تامین امنیت مرز مشترک دو کشور با اهمیت دانست و بر تلاش‌های مشترک در این زمینه تاکید کرد.
بنا بر اعلام وزارت امور خارجه افغانستان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تاکید بر تسریع همکاری‌ میان دو کشور، بر مناسبات خوب با مردم و حکومت افغانستان تاکید کرد و گفت باید روابط ‏فعلی میان افغانستان و ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگیرد.
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز بر  تقویت روابط دوستانه و حسن همجواری میان دو کشور تاکید کرد و افزود به هیچ کسی اجازه داده نشود به روابط رو به بهبود دو کشور صدمه برساند و هر دو طرف باید در زمینه جلوگیری از تبلیغات منفی و اظهار نظرهای نگران‌کننده توجه جدی کنند.