تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3517821
شناسه : 3517821
تاریخ :
معاون نخست وزیر روسیه خبرداد: توافق ایران و روسیه برای استفاده از ارز ملی درمبادلات اقتصاد ایران: معاون نخست وزیر روسیه گفت: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی، موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی و موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش‌های آن داریم.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به‌سوالی درخصوص جزییات موافقتنامه بین دو دولت در خصوص احداث راه آهن رشت آستارا گفت: در دو سال گذشته کار بسیار زیادی در زمینه اتصال شبکه‌های مواصلاتی صورت گرفته و امضای موافقتنامه رشت و آستارا مهمترین اقدام در این زمینه بود که تحول بزرگی در مسیرهای مواصلاتی دو کشور خواهد بود. 

وی افزود: این پروژه قرار است طبق سندی که به امضا رسیده توسط توان شرکت‌های ایرانی و روسی به انجام برسد. 

نواک خاطر نشان کرد: کریدور شمال به جنوب سه بخش غربی، شرقی و خزری دارد که اگر موفق شویم ظرفیت کامل این مسیر را اجرا کنیم تا 15 میلیون تن حجم جابه‌جایی در این مسیر است و حجم تبادلات تجاری تا 60 میلیون تن هم قابل افزایش است. 

معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری که قرار است در این پروژه راه آهن انجام گیرد، 1.6 میلیارد دلار است. 

وی افزود: برای افزایش توانمندی این کریدور نیازمند این هستیم زیرساخت‌های لجستیکی و بنادر و تجهیزات را مدنظر داشته باشیم و شرکت‌های روسی بازدیدهایی داشتند و مذاکرات در زمینه افزایش ظرفیت بنادر شمال ایران و دیگر زیرساختها، در حال انجام است‌. 

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات حوزه انرژی، موافقتنامه همکاری در زمینه گمرکی، موضوع استفاده از ارز ملی در تبادلات مطرح شد، و موضوعات بانکی زمینه اولیه توسعه تجاری دو کشور هستند که ما اهتمام لازم را برای رفع چالش‌های آن داریم. 

نوآ‌ک خاطرنشان کرد: موضوعات کشاورزی، صنعتی، مالی و بانکی مطرح شد و در تلاشیم اگر مانعی ایجاد شد، سریعا رفع کنیم.