تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3517409
شناسه : 3517409
تاریخ :
قیمت مواد غذایی در بریتانیا دو برابر شد اقتصاد ایران: بر اساس آخرین یافته‌های مؤسسه انگلیسی ردیابی عادات مصرف‌کننده موسوم به "کدام؟"، قیمت‌های مواد غذایی در بریتانیا همچنان در حال افزایش بوده و هزینه خرید برخی از محصولات پروتئینی و لبنی طی سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین یافته‌های مؤسسه انگلیسی ردیابی عادات مصرف‌کننده موسوم به "کدام؟"، قیمت‌های مواد غذایی در بریتانیا همچنان در حال افزایش بوده و هزینه خرید برخی از محصولات پروتئینی و لبنی طی سال گذشته دو برابر شده است.

نظرسنجی ماهانه این مؤسسه که به سفارش آژانس استانداردهای غذایی (FSA) انجام شد و در روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که تورم در گروه‌هایی که قبلاً شدیدترین افزایش‌ها را تجربه کرده‌اند از جمله شیر، کره، اقلام صبحانه و نانوایی اندکی کاهش یافته، اما سایر گروه‌های غذایی ضروری نسبت به ماه قبل شاهد افزایش بوده است.

تجزیه و تحلیل این شرکت در ماه آوریل بر روی بیش از 26000 محصول غذایی و نوشیدنی در هشت فروشگاه زنجیره‌ای نشان داد که به طور متوسط هزینه گوشت، ماهی، ماست و سبزیجات به ترتیب 15 درصد، 16.5 درصد، 21.8 درصد و 15.3 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: با نگاهی به میانگین‌ها در یک دوره سه ماهه طولانی‌تر، نمونه‌هایی را از اقلام جداگانه یافتیم که حکایت از دو برابر شدن قیمت آن‌ها در فاصله یک سال داشت.

این مؤسسه اظهار داشت: این نمونه‌ها از افزایش شدید قیمت برخی از مواد غذایی رایج در فروشگاه‌ها نشان می‌دهد که حفظ یک رژیم غذایی سالم، به‌ویژه برای مشتریان کم درآمد، چقدر دشوار است. سایر گروه‌های غذایی که تورم ماه به ماه افزایش می‌یابد شامل آبمیوه، شکلات، آب، ماهی، غذاهای آماده سرد و پنیر است.

این آژانس از ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا خواست تا به نمایندگی از مصرف‌کنندگانی که با مشکل مواجه هستند، در این موضوع مداخله کند چرا که آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که تورم مواد غذایی در "سطحی بالا و تکان دهنده" باقی مانده است.

هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، در اواخر آوریل اظهار داشت که خانوارها و مشاغل انگلیسی باید بپذیرند که فقیرتر شده‌اند و باید از درخواست برای افزایش دستمزد که باز هم قیمت‌ها را بالا می‌برد، دست بردارند.