تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3514713
شناسه : 3514713
تاریخ :
ترکیه درآستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری اقتصاد ایران: دو انتخابات همزمان ریاست جمهوری و مجلس ترکیه فردا یکشنبه ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ عصر به وقت محلی در ۱۹۱ هزار و ۸۸۴ حوزه انتخابیه در ۹۷۳ شهرستان و ۸۱ استان این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دو انتخابات همزمان ریاست جمهوری و مجلس ترکیه فردا یکشنبه ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ عصر به وقت محلی در ۱۹۱ هزار و ۸۸۴ حوزه انتخابیه در ۹۷۳ شهرستان و ۸۱ استان این کشور برگزار خواهد شد. 
بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه در مجموع ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر از شهروندان این کشور واجد شرایط رای دهی هستند که سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از آن‌ها مقیم خارج از ترکیه هستند.
کار رای گیری در حوزه‌های خارج کشور به پایان رسیده و آرای ماخوذه نیز به آنکارا منتقل شده است.
در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سه نامزد و در بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور ۲۴ حزب سیاسی و ۱۵۱ نامزد مستقل برای کسب ۶۰۰ کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ترکیه عبارتند از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی و داوطلب ائتلاف جمهور، کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه و داوطلب ائتلاف ملت و سینان اوغان داوطلب ائتلاف آتا.
محرم‌اینجه رهبر حزب مملکت یکی دیگر از داوطلبان ریاست جمهوری ترکیه بود که از دور رقابت‌ها کناره گیری کرد.