تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3514556
شناسه : 3514556
تاریخ :
نتیجه جدیدترین نظرسنجی در ترکیه: آرای قلیچدار اوغلو به ۵۱ درصد رسید اقتصاد ایران: نتیجه نظرسنجی جدید بعد از کناره گیری محرم اینچه از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد، قلیچدار اوغلو می‌تواند رای ۵۱ درصد شرکت کنندگان را کسب کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتایج یک نظرسنجی بعد از کناره گیری محرم اینچه از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد، قلیچدار اوغلو نامزد ائتلاف ملت از رجب طیب اردوغان نامزد حزب اعتدال و توسعه و رئیس جمهور فعلی پیش است.

بر اساس این گزارش، محرم اینچه یکی از چهار نامزد انتخابات یکشنبه ریاست‌جمهوری ترکیه در اقدامی شوکه‌کننده اعلام کناره‌گیری کرد. به گفته کارشناسان، کناره‌گیری غافلگیرکننده اینچه از انتخابات ترکیه شانس پیروزی نامزد اپوزیسیون در دور اول انتخابات را افزایش خواهد داد.

در آخرین نظرسنجی که موسسه تحقیقاتی و خبری SAROS انجام داده، رجب طیب اردوغان 46.9 درصد آراء، قلیچدار اوغلو 51 درصد و سینان اوگان نامزد حزب ملی گرا دیگر نامزد انتخابات 2.91 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

در نظرسنجی قبلی این موسسه اختلاف 5 درصدی میان اردوغان و قلیچدار اوغلو وجود داشت اما درصد آرای اوغلو کمتر از 50 درصد بود اما در نظرسنجی فعلی، شمار آرای احتمالی وی به بیش از 50 درصد رسیده است.

با این حال بیشتر ناظران سیاسی و تحلیلگران معتقد هستند انتخابات ریاست جمهور ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد. چرا که هیچ یک از آنها قادر به کسب 50 درصد آرا در مرحله اول نیستند. اگر انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شود مرحله دوم در هفتم خرداد برگزار خواهد شد.

در این نظرسنجی، 8 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند مردد هستند و هنوز تصمیم نهایی را برای اینکه به چه کسی رای دهند نگرفتند. آرای این افراد در انتخابات پیش رو تعیین کننده خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ترکیه قرار است، فردا 24 اردیبهشت ماه برگزار شود. انتخابات در خارج از مرز از هفته‌ها پیش آغاز شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام