تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3514109
شناسه : 3514109
تاریخ :
بی اطلاعی سرمربی تیم ملی بسکتبال از پایان کارش اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی بسکتبال که این تیم را راهی جام جهانی کرد از شرایطش حتی برای قطع همکاری با این تیم اظهار بی اطلاعی می‌کند درحالی که نام مربی ترکیه‌ای به عنوان جایگزین او مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،«هاکان دمیر» نام مربی ترکیه‌ای است که از وی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی ٢٠٢٣ یاد می‌شود.

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال اسفندماه سال گذشته با هدایت سعید ارمغانی راهی این دوره جام جهانی شد، مربی ایرانی که اردیبهشت ماه ١٤٠١ به پیشنهاد فدراسیون بسکتبال پاسخ مثبت داد و به عنوان جایگزین مصطفی هاشمی در رأس کادر فنی قرار گرفت تا این تیم را در پنجره‌های باقی مانده انتخابی جام جهانی هدایت کند.

تمدید قرارداد اولیه منعقد شده با ارمغانی مشروط به کسب سهمیه جهانی بود، سهمیه‌ای که در دقیقه ٩٠ آن هم به لطف استرالیا به دست آمد و شاید همین مسئله جایگاه این مربی را متزلزل کرد تا آنجا که فدراسیون ایران مترصد انتخاب سرمربی جدید و در واقع پایان همکاری با سعید ارمغانی شد.

این مسئله‌ای است که خودِ ارمغانی نسبت به آن اظهار بی اطلاعی و حتی ابراز تعجب می‌کند به ویژه با صحبت‌هایی که طی چند روزگذشته با رئیس فدراسیون ایران داشته است.

سعید ارمغانی  با ابراز تعجب از خبری که در مورد انتخاب مربی ترکیه‌ای برای تیم ملی بسکتبال اطلاع رسانی شده است، گفت: همین دو سه روز پیش با رئیس فدراسیون ایران صحبت‌هایی داشتم، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در مورد موضوعات مختلف پیرامون تیم ملی صحبت کردیم، قرار شد ادامه صحبت‌هایمان روز بعد انجام شود اما دیگر تماسی صورت نگرفت، حالا این خبر را شنیده‌ام و بابت آن متعجبم.

وی در پاسخ به این پرسش که «بعد از صعود به جام‌جهانی نشست یا صحبت دیگری هم پیرامون وضعیت قرارداد و ادامه همکاری با تیم ملی ایران داشتید؟» خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌ها و شرط اولیه برای تمدید قرارداد، صحبت دو سه روز پیش در واقع اولین مذاکره جدی بعد از صعود بود که آن‌هم نیمه تمام ماند.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال در ادامه به شرط قرارداد اولیه اش اشاره کرد و یادآور شد: قرارداد اولیه تا پایان انتخابی جام جهانی بود، همان موقع مقرر شد در صورت صعود به جام‌جهانی این قرارداد به صورت اتوماتیک تمدید شود. با این حال بعد از کسب سهمیه جهانی و در همان هنگ کنگ با آقای داوری صحبت مختصری داشتم. او تصمیم گیری نهایی را منوط به مطرح کردن موضوع در هیأت رئیسه کرد.

ارمغانی تصریح کرد: تا پیش از عید نوروز که خبری از این نشست نشد، شخصاً ۵ فروردین ماه با آقای داوری تماس داشتم، موضوع را به بعد از ۱۳ فروردین موکول کرد و حتی این احتمال را داد که بنده هم در نشست حضور داشته باشم اما باز هم خبری از نشست نشد. تا حدود یک هفته پیش که دبیرکل فدراسیون تماسی با بنده داشتند و مسئله کسالت آقای داوری را اطلاع رسانی کردند، بعد از آن بود که خود رئیس فدراسیون تماس داشت و صحبت‌هایی انجام شد.

این مربی از طرح جزئیات صحبت‌های مطرح شده در تماس تلفنی که با جواد داوری داشت امتناع کرد و گفت: نه می‌خواهم دروغ بگویم و نه می‌خواهم قواعد و اصول را زیر پا بگذارم، بازهم می گویم حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صحبت کردیم، قرار بر ادامه صحبت و مذاکره در روز بعد شد اما دیگر تماسی صورت نگرفت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: فقط این را واضح می گویم که نتیجه گیری قطعی نداشتیم به همین دلیل واقعاً نمی دانم تکلیف قراردادم چه می‌شود، از یک طرف مقرر شده بود که در صورت صعود به جام جهانی قرارداد تمدید شود از طرفی نام مربی ترکیه‌ای برای هدایت تیم ملی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بسکتبال در مورد توافق و انتقاد قرارداد همکاری با «هاکان دمیر» اطلاع رسانی رسمی نداشته است اما به نظر می‌رسد این مربی فاصله زیادی با نیمکت تیم نداشته باشد به خصوص با تعللی که در تمدید قرارداد با سعید ارمغانی ایجادشده است.

جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از سوم شهریور به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود. تیم ملی بسکتبال ایران در گروهG با اسپانیا، ساحل عاج و برزیل همگروه است. دیدارهای این گروه در اندونزی برگزار می‌شود.