تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3513898
شناسه : 3513898
تاریخ :
سخنگوی کاخ کرملین: اتهام‌زنی نامزد ریاست جمهوری ترکیه بی‌اساس است اقتصاد ایران: سخنگوی کاخ کرملین با رد اتهامات مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سراسری آتی ترکیه، گفت که مسکو برای روابط خود با آنکارا ارزش قائل است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) اتهام‌زنی «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مبنی بر دخالت مسکو را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با تکذیب هرگونه مداخله روسیه در انتخابات سراسری آتی ترکیه، گفت: «مسکو در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند. مسکو برای روابط خود با آنکارا ارزش قائل است، زیرا آنکارا یک سیاست بسیار مسئولانه، آگاهانه و مستقل را دنبال می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای قلیچدار اوغلو، تصریح کرد: «مسکو اتهامات نامزد ریاست جمهوری ترکیه را رد می‌کند و کسی این اطلاعات را به او داده، آنها دروغگو بودند».

سخنگوی کرملین بار دیگر درباره مصادره اموال شهروندان روس در خارج از کشور هشدار داده و اظهار داشت: «تجاوز به اموال روسیه در خارج از کشور غیرقانونی نیست. هیچکس نباید شک داشته باشد که روسیه از منافع خود دفاع خواهد کرد».

طبق این گزارش،‌ پسکوف در این‌باره توضیح داد: «مسکو تمایل دارد مردم کشورهای غربی بدانند که مقامات آنها سیاست‌های اشتباه و نادرستی را دنبال می‌کنند».

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت توافق صادرات غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین در دریای سیاه نیز گفت: «برای تمدید قرارداد غلات، لازم است قسمت دوم آن که مربوط به روسیه است اجرا شود».

این مقام روس روز گذشته نیز گفته بود: «مصادره پول شهروندان روسیه توسط آمریکا و انتقال آن به کی‌یف را نمی‌توان بی‌پاسخ گذاشت. این اقدام، دزدی و تجاوز به مالکیت خصوصی افراد است».