تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3513855
شناسه : 3513855
تاریخ :
امام جمعه بوشهر تاکید کرد؛ اشتغال جوانان بومی در اولویت صنایع شهرستان دیر اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دیر گفت: انتظار می‌رود جوانان بومی در اولویت اشتغال صنایع شهرستان دیر باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه امروز بندر دیر با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع)، اظهار داشت: در جامعه و برخورد با دیگران اهل عفو و گذشت، صله رحم، کمک و نیکی به افراد باشیم.

وی با بیان اینکه جایگاه امام صادق (ع) والا است، عنوان کرد: نه تنها شیعیان بلکه بزرگان اهل سنت نیز به شاگردی امام افتخار می‌کنند.

امام جمعه دیر گفت: با شخصیت حضرت امام صادق (ع) و سیره و روش و منش ایشان آشنا شویم و محبت و مهم‌تر پیروی از آن حضرت در برنامه خود داشته باشیم.
وی درباره سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در ایران در سال ۵۸، بیان کرد: تصویب این لایحه ننگین در سال ۴۳ در مجلس شورای ملی آن روز، سند بردگی ملت ایران بود که امام خمینی (ره) در مقابل آن موضع گیری کردند.

حسینی درباره سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی، خاطرنشان کرد: امتیاز تنباکو مقدمه‌ای برای ورود استعمارگران به کشور در عرصه‌های مختلف بود که با لغو آن استعمار پیر انگلیس به اهدافش نرسید؛ آگاهی و بیداری و وقت شناسی و موقعیت شناسی مرجع تقلید و تبعیت مردم با ایمان این نقشه دشمن را خنثی کرد.

وی با تبریک هفته هلال احمر، بیان کرد: جمعیت هلال احمر بدون چشم داشت در حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی به افراد کمک می‌کند.

امام جمعه دیر درباره هفته جوانی جمعیت، گفت: بیش از ۱۰ سال است که رهبر انقلاب نسبت به افزایش جمعیت و جوانی جمعیت تاکید دارند.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان عامل اقتدار و توسعه و اقتدار یک جامعه است، یادآور شد: طبق گفته کارشناسان اگر پیرجمعیتی همین گونه در کشور ادامه داشته باشد در سال‌های نه چندان دور جمعیت کشور کاهش و جمعیت سالمند افزایش پیدا می‌کند.

حسینی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی درباره فرزندآوری در طول سال، عنوان کرد: همه نهادها برای جوانی جمعیت پای کار بیایند و در این زمینه نیازمند دغدغه و عزم ملی هستیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه تسهیلاتی که دولت برای جوانی جمعیت در نظر گرفته به موقع به متقاضیان داده نمی‌شود، ابراز کرد: دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و به مسئولیت‌های خود به موقع عمل کنند.

خطیب جمعه دیر خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج به موقع و آسان، مقابله با طلاق و سقط جنین که در جامعه ما به یک فرهنگ تبدیل شده و پرداخت تسهیلات برای علاج ناباروری از راه‌های کمک به ازدواج جوانان و فرزندآوری است.

وی تاکید کرد: باید در زمینه فرزندآوری و تولید مثل و افزایش جمعیت فرهنگ سازی شده و نسبت به خطرات تک فرزندی که متوجه افراد و جامعه است، هشدار داده شود.

حسینی با اشاره به روز بزرگداشت حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، گفت: زبان فارسی از مؤلفه‌های اصلی هویت ملی و سرمایه معنوی ما است.
وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی زبان فارسی در سطح جهان روز به روز بیشتر شود، عنوان کرد: نسبت به زبان فارسی اهمیت داده و غیرت داشته باشیم.

امام جمعه دیر درباره مسائل شهرستان به ویژه اشتغال، بیان داشت: کلنگ زنی یک پتروپالایش در شهرستان با پیگیری‌های یک ساله مسئولین شهرستان و استان و در راستای رفع نگرانی جوان بوده است که هم ایجاد اشتغال شود و هم اینکه این طرح‌ها در توسعه و پیشرفت شهرستان نقش داشته باشند.

وی تاکید کرد: این انتظار به حقی است که وقتی این تأسیسات در شهرستان ایجاد می‌شود اولین کسانی که منتفع می‌شوند، جوانان شهرستان باشند.

حسینی یادآور شد: این اطمینان را به مردم خوب شهرستان و نسل جوان می‌دهیم که هم من و هم فرماندار پیگیر مسئله اشتغال نسل جوان هستیم و به حاشیه سازی ها توجه نشود.

وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان در خصوص عوارض آلایندگی پیگیر بوده‌اند، افزود: سازمان محیط زیست باید نسبت به آلایندگی بعضی از شرکت‌ها پاسخگو باشد گاهی اوقات به بعضی مسائل کوچک گیر داده می‌شود اما نسبت به آلایندگی بعضی از شرکت‌ها اصلاً توجهی نمی‌شود که انتظار داریم مسئولان محیط زیست شهرستان و استان و کشور به این قضیه توجه کنند.

امام جمعه دیر درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت جمعی از مردم مسلمان و چند نفر از فرماندهان مقاومت و جنبش جهاد اسلامی، گفت: رژیم صهیونیستی خود را از هر سو در تنگنا می بیند و برای تحت الشعاع قرار دادن این وضعیت دست به این جنایات می‌زند.

وی تصریح کرد: امروز با وجود توطئه‌ها علیه ایران اسلامی و جبهه مقاومت نه تنها ما ضعیف‌تر نشده‌ایم بلکه اوج اقتدار هستیم.

حسینی یادآور شد: با وجود وحشی گری‌ها و ددمنشی‌های رژیم اسرائیل، مقاومت اسلامی و حماس در اوج اقتدار هستند و رژیم صهیونیستی آینده شومی در پیش دارد و نابود می‌شود.