تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3513202
شناسه : 3513202
تاریخ :
تمرکز ایستگاه تحقیقات گلپایگان روی محصولات فناورانه اقتصاد ایران: گلپایگان - قسمتی از ظرفیت تولید محصولات مرکز تحقیقات شهرستان گلپایگان مختص به بذر مادری جو مالت است و حدود ۱۱ هکتار آن به محصولات فناورانه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اصفهان در سالهای گذشته در ایستگاه مرکز تحقیقات شهرستان گلپایگان تمرکز بر روی تولید محصولات تکثیری بوده است، که در حال حاضر بالغ بر ۶۰ هکتار از اراضی این منطقه به صورت بذر مادری کشت می شود، که شامل گندم، جو، گیاهان دارویی و سبزی جات است و حدود ۱۱ رقم محصولات مختلف به صورت پرورش مادری کشت شده و در اختیار شرکت تولید کننده قرار می گیرد.

وی افزود : هر کدام از خوشه های محصولات گندم یا جو، تبدیل به میلیون ها بذر شده و در اختیار کشاورز قرار می گیرد، که این مو‌ضوع به عنوان رسالت اصلی مرکز تحقیقات شهرستان گلپایگان محسوب شده است.

محسن دادار در ادامه بیان کرد : قسمتی از ظرفیت تولید محصولات مرکز تحقیقات شهرستان گلپایگان مختص به بذر مادری جو مالت است و حدود ۱۱ هکتار آن به محصولات فناورانه اختصاص داده شده است، که در اختیار کارخانجات تولید مالت قرار می گیرد و می توان این محصول را در آینده نزدیک، در اختیار کشاورزان شهرستان گلپایگان نیز قرار داد، با توجه به اینکه جو مالت نسبت به جو معمولی دارای قیمت بالاتری است، بنابراین تولید این محصول سبب افزایش درآمد و صرفه اقتصادی برای کشاوزان می شود.

دادار در پایان گفت : یکی دیگر از عرصه های فعالیت مرکز تحقیقات شهرستان گلپایگان کشت بذر گیاهان مرتعی که شامل سبزی و سیفی جات است، می باشد که میزان ۱۲ رقم بوده و حدود ۱۰ هکتار می باشد.

وی افزود : همچنین جهت افزایش بهره وری بیشتر در دام سبک، ایستگاه مرکز تحقیقات شهرستان گلپایگان به تکثیر بره های ماده با نژاد افشار و چند قلوزا که یک محصول تضمنی و با کیفیت به متقاضیان است، اقدام نموده است.