تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3510801
شناسه : 3510801
تاریخ :
انتقاد وارِن بافِت ازمدیران بانک‌های ورشکسته آمریکا اقتصاد ایران: شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که وارن بافت، سرمایه گذار و میلیاردر معروف آمریکایی معتقد است که مدیران بانک‌های ورشکسته این کشور باید پاسخگوی سوءمدیریتی باشند که منجر به فروپاشی آن‌ها شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه گزارش داد که وارن بافت، سرمایه گذار و میلیاردر معروف آمریکایی معتقد است که مدیران بانک‌های ورشکسته این کشور باید پاسخگوی سوءمدیریتی باشند که منجر به فروپاشی آن‌ها شد.

بافت در جلسه سالانه سهامداران "برکشایر هاتاوی" در شهر اوماها در ایالت نبراسکا، گفت که بانک "فرست ریپابلیک" به صورت "دیوانه‌وار" وام‌های مسکن بدون حمایت دولت و با نرخ‌های ثابت و در برخی موارد برای 10 سال ارائه می‌کرد.

چارلی مانگر، شریک تجاری قدیمی بافِت، قبلاً گفته بود که بانک‌های ایالات متحده مملو از وام‌های بد برای املاک تجاری هستند و نسبت به وقوع طوفان در بازار املاک و مستغلات آمریکا هشدار داده بود.

هفته گذشته بانک فرست ریپابلیک توسط سازمان‌های نظارتی مالی آمریکا توقیف و توسط جی پی مورگان، بزرگترین بانک این کشور، خریداری شد.

این وام دهنده مستقر در سانفرانسیسکو که از نظر اندازه در رتبه چهاردهم در بین بانک های تجاری ایالات متحده قرار داشت، قبلاً 30 میلیارد دلار نقدینگی از گروهی از بانک های وال استریت به شکل سپرده دریافت کرده بود.

فروش بانک فرست ریپابلیک که حدود 229 میلیارد دلار دارایی و 104 میلیارد دلار سپرده داشت، به دنبال خروج گسترده سرمایه در ماه مارس که باعث شد دو وام دهنده منطقه‌ای یعنی بانک "سیلیکون ولی" و بانک "سیگنچر" ظرف چند روز ورشکسته شوند.

پیش از این در هفته جاری میلادی، فروش سهام بانک پک وست PacWest که دفتر مرکزی آن در لس آنجلس قرار دارد و سهام بانک "وسترن الاینس" آریزونا پس از کاهش شدید قیمت‌ها به حالت تعلیق درآمد.

سقوط سهام بانک‌های آمریکایی باعث نگرانی سرمایه گذاران در مورد سلامت مالی سایر بانک‌های متوسط در این کشور شد.

در ماه مارس، رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که وارن بافت برای یافتن راه حل خروج از بحران بانکی آمریکا با مقامات ارشد دولت بایدن در تماس بوده است.