تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3508393
شناسه : 3508393
تاریخ :
وزیر راه و شهرسازی خبرداد: موافقت ایران و سوریه برای افزایش پروازها اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی در جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی در سوریه از آمادگی دو کشور برای افزایش پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که طی سفری دو روزه همراه با رئیس جمهور به دمشق سفر کرده، با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در سوریه در محل ستاد توسعه ایران و سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.

برقرار نبودن خط هوایی منظم بین ایران و سوریه و نبود امکان برنامه‌ریزی برای تجار در جهت واردات، صادرات و تردد بین دو کشور و همچنین درخواست برقراری پروازهای روتین هفتگی برای تجار و بازرگانان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه توسط بازرگانان مطرح شد و وزیر راه و شهرسازی نیز در پاسخ از توافق انجام شده بین ایران و سوریه برای افزایش پروازها در روزهای آتی خبر داد.

بذرپاش همچنین در پاسخ به ایجاد خطوط کشتیرانی برای حمل محموله‌های بزرگ‌تر و تردد منظم کشتی از بنادر ایران به سوی بنادر سوریه که از دیگر درخواست‌های تجار بود، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط سیاسی و تجاری با کشورهای همسو و همچنین توسعه اقتصاد دریا محور هرگونه همکاری با بازرگانان در این راستا را دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در زمینه رفع برخی قوانین دست و پاگیر تجاری برای فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های ارزی و بانکی در کشور سوریه نیز با استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پیگیری‌هایی در دست اقدام است که به زودی این مشکلات نیز با اهتمام طرفین برطرف خواهد شد.