تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3508248
شناسه : 3508248
تاریخ :
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر: ۵۱ واحد صنعتی در بوشهر به بهره برداری رسید اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در سال گذشته ۵۱ واحد صنعتی در استان بوشهر با هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،مهدی صفوی پنج شنبه شب در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه تولید لوازم خانگی در بندر گناوه اظهار داشت: در سایه تأکیدات استاندار بوشهر و حمایت‌های انجام شده، در سال گذشته ۵۱ واحد صنعتی با هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید که در نتیجه در سال گذشته بهترین سال را در ۴۴ سال اخیر داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پیش بینی سرمایه گذاری در سال گذشته در پنج هزار میلیارد تومان بود و ایجاد اشتغال ۳۰ هزار نفر شد که ۱۰ هزار نفر آن مربوط به صنعت، معدن و تجارت بود.

صفوی افزود: در زمینه لوازم خانگی رویکرد کشور و وزارت صمت به دلیل محدودیت‌هایی که برای واردات لوازم خانگی اعمال شده، حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال بالای این صنعت و جلوگیری از خروج ارز، این است که این صنایع تقویت و حمایت شوند.

وی ادامه داد: به تناسب این حمایت‌های ملی، در استان بوشهر این حمایت‌ها در دستور کار بوده و از سال گذشته بر این صنعت تمرکز داشته و تقاضاها را پاسخ و همراهی و کمک می‌کنیم.

وی گفت: ما آمادگی داریم برای صدور مجوزهای این صنعت در حد یک روز کاری مجوزهای لازم را صادر کنیم و در این راستا برای صدور مجوزهای این صنعت تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

شهرستان گناوه نقطه هدف استان بوشهر در صنعت تولید لوازم خانگی

وی خاطرنشان کرد: در صنعت تولید لوازم خانگی نقطه هدف ما در استان بوشهر، شهرستان گناوه است چون این شهرستان ظرفیت‌های تجاری لازم این صنعت را دارد و فعالان اقتصادی این حوزه نیز در شهرستان توانمندی و آشنایی لازم با واردات، تولید و فروش این لوازم را دار هستند لذا ۴۰ درصد درخواست‌ها به سمت شهرستان گناوه هدایت شده و خوشبختانه تقاضاهای مؤثر و خوبی در این زمینه داریم و با توجه به تنوع زیاد و اشتغال بالا در این صنعت امیدواریم با این صنعت بتوان مشکل اشتغال شهرستان را حل کرد.

صفوی گفت: یکی از مزایای صنعت تولید لوازم خانگی این است که در حالی که نرم سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال هر نفر در صنایع عمومی یک میلیارد تومان است ولی در صنایع لوازم خانگی ۲۵۰ میلیون تومان است و با این سرمایه گذاری می‌توان یک نفر را مشغول به کار کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در زمینه تأمین مالی و زیرساخت حمایت‌های خوبی خواهیم داشت؛ بیان کرد: از دیگر مزایای این صنعت این است که آب بر و انرژی بر نیست و صنعت سالم و سبزی است و در شهرها می‌تواند اتفاق بیافتد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از ظرفیت ته لنجی و تعاونی مرزنشینان استفاده خواهد شد که این صنعت تقویت شود و اقلامی را هماهنگ می‌کنیم که در اقلام ته لنجی گنجانده شود و علاوه بر آن ظرفیت تعاونی مرزنشینان را به این سمت هدایت می‌کنیم تا بتوان قیمت تمام شده لوازم خانگی در استان بوشهر را اقتصادی کرد.

وی ادامه داد:: البته درخواست‌هایی از سراسر کشور برای مونتاژ لوازم خانگی داریم که آنها را نیز همکاری و کمک می‌کنیم.

صفوی گفت: چالش‌هایی نیز در این صنعت وجود دارد که باید برای آنها نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: تأمین مالی به موقع و مناسب مهم است و علاوه بر آن این صنعت نیاز به سرمایه در گردش بالایی دارد که باید حتماً باید برای آن برنامه ریزی و همچنین زیرساخت‌های لازم سرمایه گذاری باید برای متقاضیان سرمایه گذاری باید فراهم شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رفع این موانع و مشکلات شاهد رشد این صنعت در استان بوشهر باشیم.