تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3507670
شناسه : 3507670
تاریخ :
رئیس صندوق بین‌المللی پول: ضعف‌های بیشتری در بخش بانکداری آمریکا آشکار می‌شود اقتصاد ایران: رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت، انتظار دارد در بخش بانکداری ضعف‌های بیشتری آشکار شود و ممکن ایت این درد تمام نشود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت، انتظار دارد در بخش بانکداری ضعف‌های بیشتری آشکار شود.

جورجیوا روز دوشنبه طی سخنانی در کنفرانس جهانی موسسه میلکن در بورلی هیلز کالیفرنیا  خاطرنشان کرد، مهم‌ترین موضوع روز، بحران بانکی است که هفته‌ها است سرمایه‌گذاران را نگران کرده است.

وی توضیح داد، افزایش سریع نرخ بهره از رقم‌های پایین به نرخ‌های بسیار بالا، نقش مهمی در مشخص شدن ضعف‌های برخی از بانک‌ها داشت و ممکن است این درد تمام نشود.

وی افزود: «این بدان معنا نسیت که یک راه بدون هزینه داریم... این بدان معنا نیست که بی ثباتی‌های بیشتری به وجود نخواهد آمد.» سرمایه‌گذاران در حاشیه کنفرانس گفته‌اند که نگران هستند که داستان‌های بیشتری در پیش باشد.

صندوق بین‌المللی پول از اقدام سریع رگولاتورهای آمریکا برای توقیف بانک فرست ریپابلیک و یافتن خریدار استقبال می‌کند اما خاطرنشان کرد، انعطاف سیستم مالی جهانی همچنان تحت آزمایش قرار دارد.

یک سخنگوی این نهاد بین‌المللی گفت: «اتفاق‌های اخیر همچنان چالش‌های ناشی از تعامل بین شرایط سخت‌تر پولی و مالی و افزایش آسیب‌پذیری‌ها در سیستم مالی جهانی را به ما یادآوری می‌کند.»

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته چشم‌انداز رشد جهان در سال 2023 را به علت کند شدن فعالیت‌های اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بهره، اندکی کاهش داد اما هشدار داد، شعله‌ور شدن شدید آشفتگی سیستم مالی می‌تواند تولید را به رکود نزدیک کند.

این نهاد بین‌المللی اعلام کرد، پس از ورشکستگی دو بانک آمریکا و ادغام اجباری کردیت سوئیس، اقدامات سیاستی قوی، خطر سرایت این بحران را مهار کرده است.

جورجیوا گفت، در برنامه نجات اخیر این بانک، آنچه قابل توجه بود، سرعت خروج سپرده‌ها از بانک بود که تاحدی به علت قدرت شبکه‌های اجتماعی بود.

پایان پیام/