تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3507504
شناسه : 3507504
تاریخ :
بذرپاش خبرداد: تاسیس بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه اقتصاد ایران: تاسیس بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه و اعزام سالیانه ۵۰هزار زائر به دمشق بخشی از سند همکاری تهران و دمشق است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و ۱۴ سند همکاری دیگر ساعتی پیش به امضای آیت الله سید ابراهیم رئیسی و بشار اسد رؤسای جمهور و مقامات عالی دو کشور رسید.

مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه درباره امضای ۱۵ سند همکاری میان تهران و دمشق که در نوع خود تاریخی و بی سابقه است گفت: این اسناد شرایط تجارت و فعالیت اقتصادی را میان تجار و فعالان اقتصادی تسهیل می‌کند تا بتوانند بهتر، با کیفیت‌تر و با حجم گسترده‌تر به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی درباره عملیات اعزام زائران به سوریه گفت: براساس توافق انجام شده بین تهران و دمشق قرار است سالی ۵۰ هزار زائر برای زیارت حرم‌حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به شکل میانگین هفته‌ای هزار زائر در سه تا پنج پرواز به سوریه سفر کنندکه عملیات اعزام زائران به سوریه طی ۲ ماه آینده انجام خواهد شد.

بذرپاش درباره تأسیس بانک و بیمه مشترک میان ایران و سوریه، گفت: در نشستی با حضور وزیر اقتصاد ایران قرار است بانک و بیمه مشترک برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود. با تأسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد، اما تا زمان تأسیس بانک قرار است یک بانک عامل از طرف ایران و سوریه عملیات تبادل مالی آسان را به منظور تسهیل اقدامات مالی برای تجار فراهم کنند.