تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3506024
شناسه : 3506024
تاریخ :
در بودجه ۱۴۰۲ تخصیص داده شد؛ اعتبار مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بیمه ملوانان اقتصاد ایران: معاون وزیر راه شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بر اساس بند خ تبصره ۱۱ بودجه ۱۴۰۲، بیمه ملوانان با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سال جاری برقرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت بیمه ملوانان اظهار داشت: بر اساس بند خ تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲ که به بخش مسکن و حمل و نقل اختصاص دارد، مقرر شده است که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه حاصل از واگذاری اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد و واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های نیمه‌تمام برای برقراری بیمه ملوانان تأمین شود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نیز مکلف شده است از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به برقراری بیمه اشخاص مذکور، اقدام و گزارش اقدامات به‌عمل آمده را هر سه‌ماه یک‌بار به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

معاون وزیر راه ضمن تشکر از مجلس (بخصوص نمایندگان استان‌های ساحلی)، دولت و تمامی دستگاه‌های اجرایی که در این راستا همکاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طبق بند خ تبصره ۱۱ بودجه سال ۱۴۰۲ همه ملوانان دارای کارت فعال در سواحل جنوبی و شمالی کشور می‌توانند از مزیت بیمه ملوانی استفاده کنند.