تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3504442
شناسه : 3504442
تاریخ :
از سوی بانک پارسیان در سال 1401صورت گرفت؛ پرداخت 65 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها اقتصاد ایران: بانک پارسیان در جهت تحقق شعار سال 1401 مبنی بر" تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین" تعداد 688 فقره تسهیلات به ارزش 65 هزار و 255 میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این بانک در سال 1401 همچون سال‌های پیش ، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور را در صدر اولویت‌های خود قرارداد و با هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها توانست نقش‌ مؤثری در رشد و توسعه دانش و ایده‌های نوآورانه داشته باشد.

عملکرد بانک پارسیان در حوزه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان نشان می‌دهد که نسبت آماری پوشش شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک پارسیان به حدود ۱۷ درصد رسیده است که ازنظر حجمی و تعدادی دراین‌باره قابل‌ملاحظه است.
همچنین بانک پارسیان با داشتن زنجیره کامل ارزش خود محصولات و خدمات ویژه‌ای را طی سال‌های گذشته در حوزه دانش‌بنیان طراحی نموده که به جرات می‌توان گفت از جامع‌ترین محصولات و خدمات نظام پولی و بانکی کشور در حوزه دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

پیشتازی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان
سیستم بانکی کشور در سال 1401 بیش از 177 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 165 درصد رشد داشته است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده از سوی بانک مرکزی، طی دوره مورد اشاره به 2 هزار و 113 شرکت دانش‌بنیان بیش از 18 هزار فقره تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد از 177 هزار میلیارد تومانی که در سال 1401 از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت‌شده سهم بانک‌های غیردولتی‌ 85 درصد بوده است.