تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3503028
شناسه : 3503028
تاریخ :
بانک ها کارمندان خود را اخراج می کنند؛ بحران بی سابقه در سیستم بانکی آمریکا اقتصاد ایران: بحران در سیستم بانکی آمریکا بیشتر شده به طوری که فیرست رپابلیک بانک این کشور اعلام کرده اخراج کارمندان خود را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، نگرانی از بحران بانک ها در آمریکا به دلیل چالش هایی که اکنون برای بانک های تسهیلات دهنده وجود دارد، ادامه دارد، به طوری که برخی بانک ها می گویند فروش دارایی ها، اصلاح ترازنامه و اخراج کارمندان شان را در دستور کار دارند.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه بانک های تسهیلات دهنده آمریکا افشا کردند که در سه ماهه نخست سال سپرده گذاران بیش از 100 میلیارد دلار را از بانک ها خارج کرده اند، سهام بانک فیرست رپابلیک 30 درصد دیگر افت کرد.

بر اساس این گزارش سهام این بانک روز سه شنبه در پی افشای یک بانک مستقر در سانفرانسیسکو مبنی بر اینکه 40 درصد سپرده هایش کاهش یافته، 49 درصد کم شد و این ها ترس و نگرانی از فروپاشی بیشتر بانک های آمریکا را تشدید کرد.

این نگرانی ها در پی ورشکستگی دو بانک معتبر آمریکا به نام های سیلیکون ولی و سیگنیچر در ماه مارس بیشتر شده است که سیستم بانکی آمریکا را با بزرگترین بحران از زمان بحران 2008 مواجه کرده است.

یک اقتصاد دان ارشد در موسسه پژوهشی گاوکال گفت: « با این ورشکستگی های بانکی آمریکا، سرمایه گذاران به این باور رسیده اند که بحران بانکی و شکست اعتباری خارج از مرزهای این کشور هنوز پایان نیافته است.»

درحال حاضر فیرست رپابلیک با نگرانی های افزایش سرمایه و از سوی دیگر گیر نیفتادن در قانون رگولاتوری آمریکا هم موجه است.