تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3501912
شناسه : 3501912
تاریخ :
در «هیژده‌چرخ» منتشر شد؛ انتشار مجموعه روایت‌های خادم حضرت معصومه(س) اقتصاد ایران: مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» اثر یونس عزیزی توسط انتشارات صاد راهی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کتاب «هیژده‌چرخ» نوشته یونس عزیزی به‌تازگی توسط انتشارات صاد راهی منتشر شده و بناست در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود.

این‌کتاب روایت مواجه شدن این خادم حضرت معصومه (س) با زائرین مختلف، دغدغه‌های درونی خودش و گشت‌وگذاری در حرم است. راوی دست ما را می‌گیرد و به بهانه‌های مختلف مخاطب را به گوشه کنار حرم می‌برد. او به مکانی‌هایی از حرم نور می‌تاباند که کمتر دیده شده‌اند یا به دلایل مختلف مورد دقت و توجه زائر قرار نمی‌گیرند.

توضیحات او وجوه مختلفی از حرم را روشن می‌کند. گاهی به دل تاریخ می‌رود، گاه به معماری صحن‌ها و رواق‌ها و شبستان‌ها نظر می‌کند. در بخشی از این روایت‌ها به افرادی که در حرم دفن شده‌اند می‌پردازد و از همه مهم‌تر از مواجه خودش با زائرین یا زائرین با او پرده برمی‌دارد. در این مجموعه پای روایت نویسنده همچون چرخ‌های ویلچر که روی سنگ فرش‌ها و قالی‌های حرم حرکت می‌کند، چسبیده به زمین است.

در بخشی از این‌ کتاب آمده است:

«رفتیم بالاسر حضرت. نشیمن ویلچر را جمع کردم. گذاشتمش کنار دیوار. زیارت‌نامه را باز کردم. همه پشت سرم ایستادند. در نقش مداح کاروان، زیارت‌نامه خواندم. «السَّلامُ عَلَی آدَمَ صِفْوَةِ اللَّهِ». همه دست‌به‌سینه و سربه‌زیر گوش سپردند به کلمات، به لحن صدا. به «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی» که رسیدم یکی دو نفر گفتند یا خواهر امام رضا و شانه‌هایشان تکان خورد. امام رضاها از دهان نیفتاد که رسیدم به سلام‌های بی‌بی. وقتی «السَّلامُ عَلَیْکِ» ها از دهانم بیرون ریخت بوی گلاب ناب قمصر خورد به پر دماغمان. بوی معطرِ شبکه‌های ضریح.»