تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3499922
شناسه : 3499922
تاریخ :
تاکید المقداد بر تقویت روابط تهران-دمشق اقتصاد ایران: وزیر خارجه سوریه در مراسم تحویل استوارنامه سفیر جدید کشورمان در سوریه بر ضرورت تقویت روزافزون روابط میان دمشق و تهران تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه استوارنامه حسین اکبری را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دریافت کرد.

وزیر خارجه سوریه ضمن خوشامدگویی به سفیر کشورمان، برای وی در انجام وظایف جدیدش آرزوی موفقیت کرد و از هماهنگی بالای سوریه و ایران در همه زمینه ها ابراز خرسندی کرد.

فیصل المقداد بر اهمیت نقش محول شده به سفرای دو کشور در تهران و دمشق برای تحکیم روابط دو کشور برادر و ارتقای آن در جهت تامین منافع دو ملت سوریه و ایران و ملتهای منطقه در راستای توسعه و ثبات تاکید کرد.

از سوی دیگر سفیر جدید کشورمان در سوریه هم از انتصاب خود به عنوان سفیر در دمشق ابراز خوشحالی کرد و بر عزمش برای به کاربستن تمام تلاش‌های ممکن و هماهنگی با مقامات ذی ربط برای پیگیری پرونده‌های همکاری دوجانبه میان سوریه و ایران برای پیشبرد این همکاری و دست یابی به چشم انداز مقامات دو کشور در توسعه همکاری در همه زمینه تاکید کرد.

 «حسین اکبری» کارشناس ارشد مسایل منطقه است که پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی بود که جایگزین «مهدی سبحانی» سفیر قبلی ایران در سوریه، شد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه، چندی پیش و در آستانه عزیمت به محل مأموریت خود با « حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه، تلاش هر چه بیشتر برای تقویت روابط دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار داده بود.

سفیر جدید کشورمان در سوریه نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه و برنامه‌های پیش رو برای فعال سازی مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف را ارائه کرد.