تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3490819
شناسه : 3490819
تاریخ :
نحوه استرداد مالیات و عوارض خرید برای صادرات مواد خام و اولیه تولید اقتصاد ایران: نحوه استرداد مالیات و عوارض خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید با ابلاغ رییس‌ کل سازمان مالیاتی، مشخص شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود منظور با صدور بخشنامه ای، نحوه استرداد مالیات و عوارض خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید موضوع ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، استرداد مالیات و عوارض خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید که در فهرست مربوط به ماده 141 قانون مالیات‏ های مستقیم ذکر شدند، ممنوع است. فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع مفاد ماده 141 قانون مالیات‏ های مستقیم ابلاغ شد. بنابراین در صورتی که صادرات مؤدی از مصادیق مواد خام و مواد اولیه تولید مندرج در فهرست فوق و یا مصادیقی که متعاقباً در اجرای قانون مالیات‏ های مستقیم اعلام می شود باشد، مالیات و عوارض پرداختی مربوط به صادرات آنها وفق قوانین و مقررات موضوعه قابل استرداد نخواهد بود.

اعمال ترتیبات مقرر قانون مالیات بر ارزش افزوده در خصوص فهرست ‏های مواد و محصولات، مادامی که در فهرست مربوط به ماده 141 قانون مالیات‏ های مستقیم درج نشده، موضوعیت ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام